در گفتگو با مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوریهای خودرو (جتکو) جزئیات بیشتری را از فرآیند طراحی و تولید خودروی برقی تارا پرسیدهایم
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
یکشنبه بیستم تیر ۱۴۰۰ نخستین نمونه آزمایشی خودروی «تارای برقی»، با حضور معاون علمی و فناوری رئیسجمهور رونمایی شد. سورنا ستاری در این مراسم گفت: «خوشحالم که نوآوری به صنعت خودرو رخنه کرده است، اما باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار، در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانشبنیان نیاز داریم.» مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این مراسم با بیان اینکه کاهش آلایندگیها علت اصلی ورود به حوزه تولید خودروهای برقی است، گفت: «ایرانخودرو با نگاه داخلیسازی به سمت برقیسازی تارا رفته و توفیقات خوبی نیز به دست آورده است.» فرشاد مقیمی با اشاره به افزایش تولید خودروهای برقی در سبد محصولات خودروسازان جهانی، اظهار کرد: «در حالی که کل خودروهای تولید در جهان ۱۷ درصد کاهش داشته، خودروهای برقی ۲۰ درصد رشد داشته است که نشان میدهد نسل آینده خودروها در جهان به سمت خودروهای برقی میرود.» وی در ادامه تصریح کرد: «درخواست داریم حاکمیت نقشه راه را ترسیم و وظایف هر بخش را تبیین کند تا حرکت ما که آغاز شده است متوقف نشود.» در این مراسم اعلام شد نمونه خودروی آزمایشی تارای برقی در شرکت دانشبنیان جتکو زیرمجموعه گروه صنعتی ایرانخودرو توسعه یافته است و برای اطلاع بیشتر از ویژگیهای فنی و جزئیات این پروژه با مهندس داوود خسروی، مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوریهای خودرو (جتکو) گفتگو کردهایم که در ادامه میخوانید.