«افسانه سامبونگ» را دوباره تماشا کنید
شبکه تهران بار دیگر سریال تاریخی _ سیاسی «افسانه سامبونگ» به کارگردانی «کانگ بیونگتایک» را روی آنتن میبرد.
شبکه تهران بار دیگر سریال تاریخی _ سیاسی «افسانه سامبونگ» به کارگردانی «کانگ بیونگتایک» را روی آنتن میبرد.
پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف پاسخگویی به نیازهای تربیتی نسل نوجوان، اقدام به تألیف کتاب «از ایرانمان دفاع میکنیم» کرده است.
محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در گفتوگوی پیشرو، از اهمیت اثرسنجی و اتخاذ راهبردهای تازه در سنجش علمیبازخورد برنامهها، رقابت شبکههای اجتماعی و رسانه ملی تا نحوه و نتایج نظرسنجی تلفنی و میدانی میگوید.
جشنواره بینالمللی «سینما حقیقت» از سال ۱۳۸۶ با هدف حمایت از سینمای مستند ایران و ایجاد فضایی برای تبادل اندیشه میان مستندسازان داخلی و خارجی پایهگذاری شد. این جشنواره زیر نظر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود و طی سالها به یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی خاورمیانه تبدیل شده است. حضور فیلمسازان مستقل، موضوعات متنوع اجتماعی، سیاسی، تاریخی و زیستمحیطی و نگاهی انتقادی و واقعگرایانه از ویژگیهای آثار این رویداد است.
عباس طاهریان، مجری تازه برنامه ماندنیها در مصاحبهای گفته که مخاطب تشنه ارائه خوب است، یعنی مخاطبان انتظار دارند برنامهها باکیفیت و ارائه حرفهای عرضه شوند.
در سالهای اخیر که بحث استفاده از رباتها و هوش مصنوعی در بین کشورهای مختلف در سطح وسیعی مطرح شده و طرفداران استفاده از این ابزارها در بین جوامع بشری بیشتر از هر زمان دیگری شدهاند، دو صنعت سینما و تلویزیون هم جذب این موضوع شده و با تولید فیلم و سریال تلاش دارد نگاهی به نوع استفاده از این امکانات تازه بیندازد و آن را از وجوه مختلف و متفاوت به بحث و گفتوگو بگذارد. هنرمندان در این رابطه با بهرهگیری از ژانرهای مختلف، داستانهای مختلفی را به تصویر میکشند و نکته جالب اینکه اکثر این داستانها، اختصاص به استفاده غیرموجه از هوش مصنوعی و رباتها دارد و سعی بر این است که جنبههای منفی بهرهوری از آنها را مورد توجه قرار میدهد. در این سریالها و فیلمها، تماشاگران با رباتها یا گونهای از هوش مصنوعی روبهرو میشوند که بهدنبال تخریب محیط پیرامون خود است و تلاش دارد بر نسل بشر برتری پیدا کند. آنچه در عموم این نوع محصولات تصویری مورد بحث قرار میگیرد، ایجاد خطا در عملکرد رباتها و هوش مصنوعی و اقدامات آنها علیه نوع بشر است. بهنظر میرسد با گسترش استفاده از این ادوات جدید دستساز علمی، هر روز که میگذرد تعداد تولیدات تصویری با محور قرار دادن رباتها و هوش مصنوعی افزایش یابد.
«میراث» به کارگردانی امین امانی و تهیهکنندگی کمیل کمیل سوهانی، سریالی است که این شبها از شبکه دو سیما روی آنتن میرود. این سریال با پرداختن به موضوع تولید، کارآفرینی، اتحاد ملی و نقش روحانیت در حل مشکلات اقتصادی، تلاش کرده مفاهیمی چون تابآوری، گذشت، همکاری میان افراد با تفکرات متفاوت و اهمیت چرخاندن دوباره چرخ تولید را در خلال بستری دراماتیک و همراه با طنز به تصویر بکشد.
دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به چالشهای اساسی در حوزه رسانه کشور، بر ضرورت تکمیل قوانین ناظر بر فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی تأکید کرد.
در کوران جنگ شناختی و هجمه رسانهای که هویت ملی و فرهنگی ایران را هدف قرار داده، دو رویداد موازی، صحنه رسانهای کشور را به یک چهارراه حیاتی هدایت کرده است: نخست، تأکید صریح مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در آستانه میلاد حضرت صدیقه کبری(س) بر ضرورت اتخاذ «آرایش جنگی» در میدان تبلیغات و ضرورت اشراف اطلاعاتی بر دشمن بر بستر رسانهها و دوم، اذعان صریح رئیس سازمان صداوسیما به «خلأهای قانونی» که مانع اعمال قدرت نظارتی مؤثر بر پهنشدن فرش قرمز برای محتوای آسیبزا در پلتفرمهای نمایشخانگی شده است.
دانشآموز دیروز رشته مهندسی برق در دبیرستان میرداماد شهرری، امروز مجری برجسته صداوسیماست. علاقهاش به کارهای هنری در دوران نوجوانی او را در سال ۱۳۸۰ به دنیای تلویزیون کشاند؛ جایی که با اجرای برنامه زندهای در شبکه یک شروع به کار کرد.