یاد حاجقاسم با چهار برنامه در یک شبکه
مدیر گروه حماسه و مقاومت شبکه یک سیما گفت: هماکنون با برنامه «لشکر قدس» و چند برنامه دیگر، ویژه هفته مقاومت و سالگرد شهید حاجقاسم سلیمانی روی آنتن شبکه یک سیما هستیم.
مدیر گروه حماسه و مقاومت شبکه یک سیما گفت: هماکنون با برنامه «لشکر قدس» و چند برنامه دیگر، ویژه هفته مقاومت و سالگرد شهید حاجقاسم سلیمانی روی آنتن شبکه یک سیما هستیم.
بازآفرینی شخصیت سردار دلها، شهید سپهبد حاجقاسم سلیمانی در رادیو و تلویزیون بهطور عمده در راستای تاکید بر جنبههای ویژه و منحصر بهفرد شخصیت وی و ارائه او بهعنوان یک قهرمان پرافتخار ملی و دینی استوار بوده است.
درقلب کویری استان کرمان،آنجاییکه خورشیدسوزان بربهشتمعدن ایران میتابد،غولی خفته که دررگانش مس وطلا جوشوخروش دارد؛ تماشای این حیرتانگیزِ افتخارآفرین، بهانهای بود تا اهالی رسانه، هنرمندان و خبرنگاران در ششمین اردوی روایت پیشرفت از معدن مس سرچشمه رفسنجان بهعنوان بزرگترین معدن روباز خاورمیانه بازدید کنند.
نکته جالب درباره برنامههای امسال این است که تعداد مخاطبان این برنامهها نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشت. طبق نتایج آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما که به تازگی منتشر شد، برنامههای شب یلدا ۴۹/۸درصد مخاطب داشته است. در اینباره محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در گفتوگو با «جامجم» بیان کرد: نظرسنجی ما مثل سال گذشته و با همان جامعه آماری انجام شد. نتایج بهدست آمده نشان میدهد نسبت به سال قبل با افزایش مخاطبان همراه بودیم.
با ورود موج هوای اسکاندیناوی به کشورمان از اواخر آبان، شاهد کاهش شدید دما در نقاط مختلف کشور بودیم. این وضعیت به افزایش مصرف انرژی در کشور منجر شد. با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و سهم بالای آن در سبد مصرف انرژی کشور (۷۲درصد)، شاهد ناترازی میان مصرف و تولید این محصول بودیم.
دردنیای رسانه و اجرا، توانمندیها و ویژگیهای یک مجری نقش حیاتی وتعیینکنندهای درموفقیت برنامهها ایفا میکند. مجری نهتنها بهعنوان یک واسطه بین مهمانان و مخاطبان عمل میکند، بلکه بامهارتهای خود میتواند فضایی جذاب ودلنشین برای بینندگان ایجاد کند. توانایی درک موضوعات،آگاهی ازجزئیات و اطلاعات مربوط به مهمانان و همچنین قابلیت مدیریت زمان و شرایط ناگهانی، از جمله ویژگیهای کلیدی یک مجری موفق هستند.
توجه و رویکرد مخاطبان به سریال سوجان که این شبها از سیمای جمهوری اسلامی درحال پخش است،ما را بر آن داشت تا نگاهی به نقش فرهنگ گیلکی در میان آثار تولیدی صداوسیما داشته باشیم و این فرهنگ را در میان فرهنگ اقوام دیگر ایران بررسی کنیم.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با موضوع میزان مشاهده «ویژهبرنامههای شبیلدای صداوسیما» انجام داده و نتایجش را منتشر کرده است.
برنامه تهران۲۰ دیگر به یک برنامه نامآشنا در شبکه تهران تبدیل شده و بسیاری آن را میشناسند. این برنامه با ورود به بیستمین فصل تولیدخود،تلاش کرده نگاه مطالبهگرانهای به موضوعات داشته باشدومسئولان راواداربه پاسخگوییکند.مجتبی احمدی، تهیهکننده این برنامه باشناختی که نسبت به رسانه وبرنامهسازی دارد،تلاش کرده یک سناریوی پخته رابرای برنامهای زنده طراحی کند.
برنامه «تا نیایش» شبکه تلویزیونی تهران، یکی از برنامههای موفق معارفی چند سال اخیر صداوسیماست که توانسته با بهرهگیری از آیات قرآن و احادیث، موارد مورد تاکید اسلام را در جامعه تبیین کرده و ثابت کند که بسیاری از مشکلات روزمره و گرفتاریهای زندگی انسانها با عمل به آیات الهی برطرف خواهد شد.