نقش حیاتی رسانه ها در ارتقای سواد سلامت
سواد سلامت، به معنای توانمندی علمی و درک صحیح رفتارهای سلامت محور است. با این تعریف، هرچقدر سواد سلامت بالاتر باشد، سلامت عمومی جامعه هم افزایش پیدا میکند.
سواد سلامت، به معنای توانمندی علمی و درک صحیح رفتارهای سلامت محور است. با این تعریف، هرچقدر سواد سلامت بالاتر باشد، سلامت عمومی جامعه هم افزایش پیدا میکند.
ایام منتهی به هفته گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی کنگرهای برگزار شد که نام آن و خیل کثیری از مدعوین آن تفاوت نمایانی با همایشهای مشابه داشت. آغازی بر جنبش ملی اقتصاد مقاومتی عنوانی بود که شروع یک حرکت مردمی باورمند را نوید میدهد.
آقای فرجالله سلحشور ـ خدا رحتمشان کند ـ کارش را پیش از انقلاب اسلامی با هنر مسجدی شروع کرد و از ابتدا دغدغه دینی و قرآنی و اسلامی داشت. ایشان در تمام حیات هنری خود تلاش میکرد توانمندیهایی چون بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را در مسیری هدایت کند که بتواند ارزشها و قصههای قرآنی را بیان کند.
تجارت و جهالت را باید دو مساله عمدهای دانست که این روزها سلامت شهروندان را تهدید میکند، زیرا برخی افراد سودجو برای کسب درآمد از حساسیتهای مردمی سوءاستفاده کرده و با تبلیغات دروغین وانمود میکنند سلامت آنها در گرو مصرف داروهایی است که آنها تهیه کردهاند، اما برخی شهروندان غافل هستند که این داروها دستکم سبب نارسایی کلیه و کبد آنها میشود.
سمیر قنطار «شهید فلسطین» عنوانی که بهحق شایسته آن است. مجاهدی که بعد از 29 سال تحمل حبس و شکنجه رژیم صهیونیستی اولین جملهاش پس از آزادی از چنگال اسرائیل این بود: از فلسطین اشغالی برگشتم تا دوباره به فلسطین بروم.
«نظرسازی»هایی که این روزها به اسم «نظرسنجی» در برخی وبسایتهای خبری منتشر و خاستگاه تولید خبر، تحلیل و جریانسازی له یا علیه اشخاص حقیقی، حقوقی یا گروههای مختلف سیاسی میشود، نهتنها از منزلت و مرتبه «اعتبار» علمی ساقط هستند بلکه از نظر «برد تعمیم»ها نیز که از ارکان «نظرسنجی» یا «افکارسنجی» علمی محسوب میشود کاملا مخدوش و متزلزل است.
بهدنبال درج جملهای بهنقل از دکتر نوبخت سخنگوی محترم دولت مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما نقش اپوزیسیون دولت را ایفا میکند که در برخی از روزنامهها چاپ شد، درباره چگونگی موضوع مهم تعامل دولت محترم و رسانه ملی توجه به این نکات دارای اهمیت است.
نظریه شناخت اجتماعی، اولین بار توسط آلبرت بندورا در سال 1986 مطرح شد.
علم اعصابشناختی، رشته مطالعه پیوند مغز و سایر ابعاد دستگاه عصبی بهویژه مغز، با پردازش شناختی و نهایتا رفتار است. رویکرد شناختی در تبلیغات، آگهی را به عنوان اطلاعاتی در نظر میگیرد که باید در مغز پردازش شود.
در گذشته، خبر موضوعی عام بود، اما با رشد علوم و نیاز جوامع به علوم و فنون مختلف، اندک اندک چهره اخبار تغییر کرد و تکثر و تنوع رسانهها باعث تخصصی شدن پیامها و اخبار شده است.