جهاد از مرز تا مرز

۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

در سفری که به بیرجند داشتم طبق برنامه ثابت سفرهای استانی، با خانواده شهدا دیدار کردم. این بار، مهمان شهید محمدحسن جاویدی پور شدم که چند سال قبل در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسید.

رسانه‌های جمعی، معمار ارتباطات انسانی

۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰

در جهان امروز، رسانه‌های جمعی اعم از تلویزیون، رادیو، اینترنت و مطبوعات نه‌تنها امینِ انتقالِ واقعیات جامعه هستند، بلکه معمار ارتباطات انسانی هم قلمداد می‌شوند. این معماری می‌تواند مروج و تولیدکننده صلح و دوستی یا سبب افزایش و همه‌گیر شدن خشونت شود.

بومی‌سازی سواد رسانه‌ای

۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹

موضوع سواد رسانه برای کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ هم یک ضرورت معرفتی و علمی است و هم ضرورت اجتماعی. برای این که مخاطبان رسانه‌ها بتوانند از هر رسانه بهره بگیرند و فقط متحمل هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی نشوند یا اقلا در کنار هزینه‌ها، منفعتی هم برده باشند، ما نیازمند سواد رسانه‌ای هستیم، اما این سواد رسانه‌ای لزوما همان چیزی نیست که در جوامع‌ دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نقد و نظر

تولید یا پرکردن برنامه؟!

۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶

انسان روزگار ما با سال 1337 خورشیدی، یعنی وقتی مردم تهران و شهرری در پای تلویزیون به این جعبه جادو خیره می‌شدند، خیلی تفاوت کرده است. روان‌شناسی تاثیر و مبانی زیباشناختی در تولید برنامه‌های تلویزیونی باید به‌صورت مستمر مورد داوری استادان بیرون از دایره حوزه‌های تولید قرار گیرد. قبل و بعد از تولید و پس از پخش آثار تلویزیونی (بازتاب آثار)، اگر آنها را زیر ذره‌بین بگذاریم، بدون شک برنامه‌ها روزبه‌روز بهتر خواهند شد.

می‌نویسم پدر می‌خوانم بابا

۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

یه پستی در شبکه‌های اجتماعی زیاد به چشم همه‌مون خورده که باباها به ترفند‌ها و بهانه‌های مختلف، هِی کولرِ خونه رو خاموش می‌کنند.

نقد و نظر

رسانه‌ها و تئوری جذب و نسیان

۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲

رسانه‌های جمعی، ابزاری با رسالت‌های زیاد هستند. از یک طرف بایستی بتوانند میراث فرهنگی جامعه را حفظ و به نسل‌های بعد منتقل کنند و از یک طرف باید آموزگار ارزش‌های اجتماعی باشند و نسل جدید را با هویت ملی تربیت کنند.

شهر ارواح وبلاگ‌ها

۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۷

چندسالی بود که تب وبلاگ‌نویسی در بین کاربران فضای مجازی در کشور ما بالا گرفته بود و افراد فعال در فضای مجازی هرکدام در این فضا برای خود وبلاگی داشتند و مطالب روزانه‌شان را در آن قرار می‌دادند و به‌روز شدن وبلاگ‌ها خیلی بسرعت انجام می‌شد و اشخاص علاقه‌مندی بودند که روزانه به وبلاگ‌های خود سر می‌زدند تا ببینند بعد از پست جدیدی که گذاشته بودند، چه پیام و کامنتی دریافت کرده‌اند.

روش تبلیغ در بازاریابی اجتماعی

۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۵

این روزها از واژه بازاریابی اجتماعی زیاد استفاده می‌شود. شاید برای مخاطبان جالب باشد که این واژه از پیکره دانش‌های گوناگون از قبیل روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، دانش سیاسی و تئوری‌های ارتباطی به همراه زمینه‌های علمی در تبلیغات، روابط عمومی و تحقیقات بازار، طراحی شده است.

تغییر شیوه رسانه‌های سنتی در عصر شبکه‌های اجتماعی

۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

در دنیای رسانه‌های مدرن که در چشم برهم زدنی اخبار را منتشر می‌کنند، برای رادیو و تلویزیون به‌عنوان رسانه‌های سنتی چاره‌ای نمی‌ماند جز تغییر شیوه.

نقد و نظر

انسان رسانه‌ای؛ خوب یا بد؟

۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

در تاریخ حیات بشر همیشه این سوال مطرح بوده که انسان چگونه موجودی است. ایرانیان باستان می‌گفتند انسان یک موجود هوشمند و اندیشه‌ورز، ارتباط جو و انزواگریز است. انسان موجودی سازنده است و از ساختن و تولید، ذاتا سود و لذت برده و اغنا می‌شود.

قبلی۹بعدی