روی دیگر آثار مستند
در همه جای دنیا آثار مستند مخاطبان خاص خود را دارد. اساسا آثار مستند به خاطر جذابیت موضوع و پرداخت بیواسطه سوژه طرفدار دارد.
در همه جای دنیا آثار مستند مخاطبان خاص خود را دارد. اساسا آثار مستند به خاطر جذابیت موضوع و پرداخت بیواسطه سوژه طرفدار دارد.
برگزاری مناظرههای تلویزیونی به خوبی توانست به لحاظ شفافسازی توجه مخاطب را جلب کند. اگر به ادبیات روزنامهنگاری برگردیم که تضادها در موضوع چالشبرانگیز سیاست و در بحبوبه کمپینهای انتخاباتی جزو ارزشهای خبری محسوب میشود، بنابراین مناظرهها در تهییج افکار عمومی و افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاستجمهوری نقشی موثر ایفا میکند.
با توسعه وسایل ارتباط جمعی بویژه شبکههای اجتماعی که امکان ابراز و اظهار نظر شخصی گسترش یافت و هویت تازهای به نام «شهروند ـ رسانه» پدید آمد، افراد فرصت یافتند در کنار اندیشه و افکار یا محصولات و کالاها در صورت شاغل بودن، خود را نیز مطرح کنند.
منتشر نشدن روزنامهها و مطبوعات در کشور ما در تعطیلات نوروز پدیده ویژه و مخصوص ایران است. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان در ایام تعطیلات رسمی مثل ژانویه و کریسمس هم روزنامه منتشر میشود و فقط یک روز تعطیل هستند اما در کشور ما مطبوعات 15 روز منتشر نمیشوند که این مساله، آسیب زیادی به آگاهیبخشی و اطلاعرسانی که جزو وظایف رسانهها تعریف شده به مردم میزند.
سریال «آرام میگیریم» اگرچه در اجرا و کارگردانی مشکلاتی دارد، در مواردی بازیگران درست انتخاب نشدهاند و در مجموع یک سریال بینقص و تمام عیار نیست، اما از یک بابت سریال بسیار مهمی در تاریخ تلویزیون محسوب میشود. تقریبا برای اولین بار است که یک سریال تلویزیونی در بررسی مسائل و ناهنجاریهایی که نسل جوان با آن درگیر هستند، به قصور والدین اشاره میکند و سختگیریها، شیوههای نادرست تربیتی و اشتباهات ناخواسته آنها را به نمایش میگذارد.
تفاوتی فاحش به لحاظ کمیت و کیفیت میان مطبوعات ایران و مطبوعات فرانسه وجود دارد. اولین تفاوت، میزان تیراژ است که اکثر مطبوعات فرانسه بالای صد هزار است، اما این رقم در بیشتر مطبوعات ایران کمتر از ده هزار است.
این روزها جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است. با نگاهی به جدول برنامههای این جشنواره دریافتم سهم قابل توجهی از اجراهای موسیقی مربوط به هنرمندان تهرانی است؛ بویژه چهرههایی که در کنسرتها و آلبومهای بازار موسیقی حضور دارند .
چند میم معروف برای موفقیت و جذابیت برنامه های رادیو و تلویزیونی وجود دارد که سه میم اول آن نقش حیاتی و اصلی را برای یک رسانه ایفا می کنند. آن میم ها عبارتند از مجری، مهمان و موضوع.
خندیدن «ویترین» خندوانه است و ما تلاش داریم در پس این ویترین، اتفاقات مهمتری را رقم بزنیم. این برنامه برای ما بخشهای بسیار مهمی دارد و ما برای ایجاد این بخشها ، تداوم و حیاتشان اصرار داریم.
نمیدانم شما هم دقت کردید یا نه؟ بعضی وقتها که غرق در جزئیات میشویم و کلافه دنبال راهی برای فرار میگردیم، راهچاره را در همین نزدیک مییابیم. باید کادر را بازتر کنیم و دوباره نگاه کنیم.