هیجان رقابت در تلویزیون

۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵

مسابقه‌های تلویزیونی قدمتی طولانی دارد و به‌دلیل جذابیت، ایجاد سرگرمی و هیجان فراوان، در میان انبوهی از برنامه‌های مختلف و متنوع از پرطرفدارترین برنامه محبوبیت این نوع مسابقات در میان مردم آنقدر زیاد است که برخی کشورها مانند ایتالیا و ترکیه شبکه‌های تلویزیونی اختصاصی برای پخش این مسابقه‌‌ها در نظر گرفته و در طول شبانه‌ روز فقط به پخش مسابقه‌های متنوع و جذاب می‌پردازند.

هر سریالی مناسب پخش شبانه نیست

۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

پخش شبانه سریال‌ها، یکی از اقدامات موثر تلویزیون برای جذب مخاطب و دور کردن او از برنامه‌های ماهواره‌ای است. شبکه‌های مختلف تلویزیون بعد از گذراندن آزمون و خطا‌هایی که لازمه چنین طرح‌هایی است به جدول پخش منظمی‌ رسیدند.

جنایت با چاشنی طنز

۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹

سریال «رُز و وَل» که هم اکنون از شبکه تماشا پخش می‌شود، از آثار پلیسی و پرمخاطب فرانسه است.

سریال‌های رمضانی الگوی موفقیت

۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳

جادوی شگفت‌انگیز تلویزیون

۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲

سرعت پیشرفت فناوری از سال 1995 میلادی تاکنون به‌حدی بالا بوده که جهان امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با آن دوران نیست. امروزه رسانه‌ها شیوه زندگی بشری را به گونه‌ای متحول کرده‌اند که از جهان کنونی با عنوان دهکده جهانی نام برده می‌شود.

مسابقه‌ای برای داوران/ درباره برنامه چهار، سه، دو، یک

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶

شبکه چهار که شبکه فرهیختگان است و بیشتر موضوعات تخصصی را مطرح می‌کند، مسابقه‌ای دارد به نام چهار، سه، دو، یک که مسابقه‌ای سینمایی و رقابتی در زمینه تدوین، بازیگری و نمایشنامه‌خوانی است.

اورژانس در «ستاره حیات»

۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۳

طبیعی است هر فیلمسازی قبل از تولید اثرش اهدافی را مشخص و طبق همان چارچوب‌ها هم عمل می‌کند، اما کارگردانی برنده میدان است که بتواند در لایه‌های زیرین کاری که انجام می‌دهد پیام‌های مناسب را به مخاطبان انتقال بدهد، بدون آن‌که در قالب پند و اندرز مسائلی را به بیننده گوشزد کند.

ستون پنجم در جنگ/ نگاهی به تله‌فیلم «آتش زیر خاکستر»

۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴

تله‌فیلم «آتش زیر خاکستر» بدون تاکید بر استفاده از ابزار و تجهیزات نظامی، قصه‌ای جنگی را به تصویر می‌کشد

نمایش دموکراسی از رسانه ملی

۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۶

از جمله مظاهر دموکراسی در کشورهای مختلف، گسترش فضای تعاملات رسانه‌ای در خصوص افزایش آگاهی و شفافیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

حیات رادیو در عصر رسانه‌های نوین

۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲

تحقیقات گوناگون نشان داده است که تاکنون کمتر رسانه‌ای کاملا از بین رفته، اما بسیار پیش آمده که در کارکردهای رسانه‌های قبلی تغییراتی صورت گرفته است.

قبلی۳۲بعدی