چشم‌انداز پاییز از پنجره تلویزیون

۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۵

برگزاری مراسم بزرگداشت برای فصل محترم پاییز چند سالی است که در تلویزیون مرسوم شده است. می‌توانیم اصطلاحی من‌درآوردی خلق کرده و اسم این‌گونه کارهای تلویزیونی را ویژه‌برنامه‌های پاییزمحور بگذاریم.

شبکه نسیم؛ انعکاس شادی و امید در قاب تلویزیون

۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

از سال 1391 رسانه ملی راه‌اندازی شبکه‌های نسل جدید را کلید زد. شبکه «نمایش» با پخش فیلم‌های سینمایی توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و در پی آن شبکه «سلامت» با دست گذاشتن بر نیازهای اصلی مردم، انتقال دانسته‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داد.

موقعیت‌های ساده اما خنده‌دار/ نگاهی به سریال «اولین انتخاب»

۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۳

در سینما و تلویزیون ما در طول دهه‌های گذشته باورها و الگوهایی شکل گرفته‌اند که به این سادگی نمی‌توان تغییرشان داد یا الگوی دیگری را جایگزین‌شان کرد. این باورها بتدریج حالت تابو پیدا کرده‌اند و بدون آن ‌که به محک آزمون و تجربه گذاشته شوند، مورد قبول قرار گرفته‌اند.

حدیث حماسه در قاب تلویزیون

۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

حماسه ماندگار دفاع مقدس به دلیل ظرفیت‌های فراوانش، همواره در قالب‌های متنوع، بازتاب گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری داشته است.

اصول مناظره را زیر پا نمی‌گذارم

۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷

مناظره یعنی اعلام دو دیدگاه متفاوت مقابل یکدیگر. این دو دیدگاه متفاوت با منطق و استدلال بحث می‌کنند و ناظران نتیجه می‌گیرند. قرار نیست مناظره‌کنندگان به یکدیگر توهین یا همدیگر را محکوم یا مجاب کنند، بلکه هریک استدلال و منطق خود را برای دفاع از دیدگاهشان مطرح و بینندگان قضاوت می‌کنند.

تلویزیون، کانون آموزش در خانواده/ نگاهی به چند برنامه خانواده محور تلویزیون؛ هزار راه نرفته، زنده‌باد زندگی و باز هم زندگی

۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵

بی‌شک مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ای خانواده است و در صورت تحکیم پایه‌های خانواده، بنیان‌های جامعه هم مستحکم می‌شود. تلویزیون نیز به عنوان یک رسانه فراگیر و به دلیل رسالت آموزشی و اطلاع‌رسانی که دارد، همواره سراغ این حوزه رفته و تلاش کرده در جهت بهبود و اصلاح رفتار مردم به آموزش مهارت‌های زندگی در خانواده‌ها بپردازد.

جاودانگی در نمای بسته

۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵

بازتاب مفاهیم دینی در‌ آینه رسانه

۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱

امروزه وسایل ارتباط جمعی به شکلی گسترده وارد حریم خصوصی مردم شده به‌گونه‌ای که می‌توان آن را عضو جدیدی از نهاد خانواده به حساب آورد. رسانه‌ها بدون هیچ مانع و محدودیتی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و از مهم‌ترین راه‌های کسب آگاهی و اطلاعات و از فراگیرترین و عمومی‌ترین منابع معرفتی بشر به شمار می‌روند.

الگویی برای ترویج اهدای عضو

۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱

اهدای عضو در کشور ما مفهوم پیچیده ای است. از یک طرف اهمیت آن بر کسی پیچیده نیست و از طرف دیگر سر بزنگاه اهدای عضو،رفتارها متفاوت از کلام و گفتار می شود. یعنی اهمیت این موضوع برای اکثریت روشن شده، اما آمار اهدای عضو و مرگ‌های مغزی که تنها راه اهدا محسوب می‌شود،همخوانی ندارند.

قبلی۳۰بعدی