ببینید | نماهنگ «سید الکلام» منتشر شد

ببینید | نماهنگ «سید الکلام» منتشر شد

۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

نماهنگ سیدالکلام همزمان با ماه مبارک رمضان و اجرای پویش زندگی با آیه‌ ها منتشر شد.

عکاسی از رمضان و نوروز در جشنواره «ماه در آیینه آب»

عکاسی از رمضان و نوروز در جشنواره «ماه در آیینه آب»

۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

روزهای ماه مبارک رمضان و تقارن آن با نوروز، موجب شده که متولیان عرصه فرهنگ در هر بخش و مجموعه‌ای به فکر برگزاری یک رویداد فرهنگی و هنری برای ماندگار شدن لحظات باشند؛ چراکه این لحظات هر ۳۰ سال یک بار رخ می‌دهد و آخرین باری که رمضان با نوروز تقارن داشت در اوایل دهه ۷۰ بود.

تا ابد زنده یاد شهیدان!

مروری بر روند شکل‌‌گیری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران

تا ابد زنده یاد شهیدان!

۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

۲۲ اسفندماه ۱۳۵۸ سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی‌(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی‌ است. تصویب قوانین در زمینه رسیدگی به رزمندگان و بازماندگان جنگ‌ها در تمام دنیا امری متداول و معمول است تا همه این کشورها که به‌نوعی زمانی را درگیر جنگ بوده اند، بتوانند برای جانباختگان و بازماندگان برنامه‌ها و خدماتی در ‌شان ارائه دهند.

تحقق یک معجزه

تحقق یک معجزه

۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

 محسن مقصودی، مستندساز درباره سفرش به لبنان گفت: «تنها دلگرمی و استنادی که در هفته اول داشتیم، صحبت‌های حضرت آقا و سید از قرآن بود که می‌گفتند قطعا پیروزی با ماست.»

نگارش کتیبه عظیم «امام حسن مجتبی (ع)» در ایستگاه یک توچال

نگارش کتیبه عظیم «امام حسن مجتبی (ع)» در ایستگاه یک توچال

۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

کتیبه عظیم امام حسن مجتبی (ع) در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ اسفند، در ایستگاه یک توچال نگارش می‌شود و جلوه‌ای ویژه به این منطقه خواهد بخشید.

روایت ها و ناروایت ها علیه رسانه ملی؛ خط حلالیت طلبی کجاست؟

روایت ها و ناروایت ها علیه رسانه ملی؛ خط حلالیت طلبی کجاست؟

۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

در فرهنگ دینی و ملی ما، واژه حلالیت طلبی و جلب رضایت از کسانی که به گردن شما حقی دارند و یا همان صفر کردن حق الناس، واژه ای اخلاقی، عاطفی و قویا یک فریضه شرعی است و اوج این حلالیت طلبی ها غالبا به ایام خاص مثل قبل از سفر حج، قبل از سال نو، قبل و یا حین ماه مبارک رمضان موسوم به ضیافت الله، قبل از شرکت در جهاد فی سبیل الله و نیز قبل از وفات بر می گردد.

نظامی گنجوی؛ آیینه‌ای تمام‌نما از علوم و دانش‌های عصر خود

نظامی گنجوی؛ آیینه‌ای تمام‌نما از علوم و دانش‌های عصر خود

۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

جمال‌الدین ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤید که در عرصه ادبیات به نام پرآوازه «نظامی» شناخته می‌شود، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادب و هنر ایران زمین است. وی نه‌تنها در عرصه شعر و شاعری استادی بی‌بدیل بود، بلکه گستره‌ای بی‌همتا از دانش‌های عصر خویش را نیز در بر داشت.

حاشیه به‌سود ضعف فیلمنامه و روایت تاریخی شد

محسن عامری‌؛ دکترای حوزه فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی

حاشیه به‌سود ضعف فیلمنامه و روایت تاریخی شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

این‌که به‌نام آزادی بیان، با دست باز در برداشت از داده‌های تاریخی، گشودن افق‌های کار هنری، یا با نقاب آزاداندیشی به تحریف واقعیت‌های تاریخی بپردازند و توهم را به‌جای واقعیت جا بزنند، تا جایی که آشکارا «سفیدشویی» دوران پهلوی را با آن پیشینه سرسپردگی و وطن‌فروشی رقم بزنند، یا حتی ساواک را به‌عنوان سازمانی عامل بیگانه، با آن پرونده‌ سیاه و کارکردی که در راستای منافع رژیم غاصب و آمریکا داشت، دگرسان نشان دهند، [همه‌ و همه نکاتی است که] در تاسیان به چشم می‌خورد؛ اما به‌راستی، این سریال اصلا بار و ارزش توجه ندارد و حتی پرداختن به آن فقط به بیشتر مطرح‌شدنش می‌انجامد، بدون این‌که سزاوار این‌همه حرف و حدیث و حاشیه باشد. اتفاقا بنا به تجربه ما در توقیف‌های قبلی، این اقدامات تنها به سرایت ویروس کنجکاوی در مخاطبان و بیشتر دیده‌شدن اثر منجر می‌شود. 

قامت بلند  استقامت  و اخلاص خدیجه الغراء( س)

قامت بلند  استقامت  و اخلاص خدیجه الغراء( س)

۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

این نوشتار نمی تواند حق هیچ بانویی را ادا کند که در معراج و غیر آن ، جبرئیل سلام رب العالمین از طریق رسول اکرم (ص)  به او هدیه می کند و  محبوبه و وزیر  پیامبر  حبیب الله    بیش از ۵۰ ویژگی حضرت خدیجه سلام الله علیها را که از او بانویی صالحه ، طاهره ، محسنه ، صدیقه و...واز سبقت گیرندگان‌در ایثار و  عبودیت و اخلاص و استقامت ساخت.  

در سایه سرو‌؛ آن‌سوی سکه انیمیشن!؟

در سایه سرو‌؛ آن‌سوی سکه انیمیشن!؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

اسکار انیمیشن «در سایه سرو» را نمی‌توان نادیده گرفت، ضمن این‌که نباید آن را کم‌اعتبار نیز شمرد. بی‌تردید ثبت این جایزه در کارنامه سینمای ایران نشان‌دهنده جایگاه برجسته و قدرتمند سینمای ایران است، لذا مخالفت با آن از هر منظری دست کم گرفتن سینمای ایران است، درعین حال بدون تحلیل (و نه نقد محتوایی اثر) نباید از کنار آن گذشت، آنچه تاکنون در مواجهه با انیمیشن «در سایه سرو» وکسب اسکار منتشر شده و به نوعی نظریه‌پردازی پیرامون آن انجام شده است(از هر دو سوی ‌موافق و مخالف) صرفا معطوف به موضوع و محتوای آن بوده است.

قبلی۲بعدی