رویکرد شاعرانه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال
نشست خبری چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور روح الله حسینی دبیر این جشنواره در موزه سینما برگزار شد.
نشست خبری چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور روح الله حسینی دبیر این جشنواره در موزه سینما برگزار شد.
جشنواره فیلم دوحه امروز با اولین نمایش رسمی فیلم «صدای هند رجب» ساخته کارگردان تونسی کوثر بن هنیه و مجموعهای از فیلمهای منطقهای از جمله کمدی سیاه «کریستوفر» ساخته استیون سودربرگ با حضور کارگردان و ستاره آن میکائلا کوئل، آغاز میشود.
یک قصه قدیمی انگلیسی نقل شده مشهور به «ویلی احمق» (Silly Willy )به این شرح که ویلی و مادرش در کلبهای در جنگل زندگی میکردند. مادر به ویلی گفت برو در جنگل جستوجو کن و چیزهایی پیدا کن و بیاور تا ما در اینجا استفاده کنیم. ویلی در اولین جستوجوهایش، چوبی بلند یافت و به کلبه نزد مادرش آورد، چوب آنقدر بلند بود که بهسختی از در کلبه داخل شد.
برگزاری ضعیف و بودجهسوز جشنوارههای هنری – و مشخصا رویدادهای سینمایی - در دوره جدید، باعث شده اغلب کارشناسان و منتقدان نسبت به انبوهگرایی در این رخدادها معترض باشند و گلهوشکایت کنند؛ شکی نیست که نفس برپایی جشنوارهها قابل دفاع است.
امین سعدی کارگردان نمایش معتقد است هدف از اشاره به پدر در اثرش آب، خاک، سرزمین و مام وطن است.
در دنیای امروز،قدرت یک کشور فقط باتوان نظامی واقتصادیاش سنجیده نمیشود.«قدرت نرم»، یعنی توانایی تأثیرگذاری بر دیگران از طریق جذابیتهای فرهنگی که به یکی از مهمترین ابزارهای دیپلماتیک بدل شده است. در این میان، سینما بهعنوان یک رسانه فراگیر، نقشی بیبدیل در ساخت، ترویج و تثبیت این جذابیتها ایفا میکند.جمهوری خلق چین، با درکی عمیق از این معادله، سالهاست که از صنعت سینمای خود به عنوان بازویی قدرتمند برای پیشبرد اهداف ملی استفاده میکند.
بامداد خمار رمانی از فتانه حاجسیدجوادی است که در سال ۱۳۷۴ منتشر شد و داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه را روایت میکند.
محمد کرم اللهی دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در احکامی دو مدیر ستادی جشنواره را منصوب کرد.
در دنیای امروز که شبکههای اجتماعی و انواع رسانههای دیداری و شنیداری ارکان زندگی ما را محاصره کردهاند، هیچ بعید نیست که بدون داشتن سواد و نقشه راه درست استفاده از این وسایل به ورطه بیهویتی برسیم. یکی از فیلمهای روی پرده این روزهاکه مستقیم به موضوع استفاده ازشبکههای اجتماعی میپردازد، «گوزنهای اتوبان» به کارگردانی ابوالفضل صفاری و با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، صدف اسپهبدی و پیمان قاسمخانی است.
فیلم «چشماندازی در مه» (۱۹۹۹) اثر تئودوروس آنجلوپولوس یکی از مهمترین آثار سینمایی دهههای اخیر است که در آن کارگردان با استفاده از ساختار پیچیده و منحصربهفرد خود به بررسی مفاهیم عمیق انسانی و فلسفی پرداخته.