
گفتوگوی جام جم با بهروز افخمی کارگردان فیلم صبح اعدام؛
مواجهه با مرگ آبرومندانه دو چهره مبارز پهلوی در «صبح اعدام»
بهروز افخمی معتقد است «صبح اعدام» داستان زندگی دو چهره علیه حکومت پهلوی است که آبرومندانه با مرگ روبهرو میشوند.
بهروز افخمی معتقد است «صبح اعدام» داستان زندگی دو چهره علیه حکومت پهلوی است که آبرومندانه با مرگ روبهرو میشوند.
داود فتحعلی بیگی را میتوان یکی از کارگردانان و نمایشنامهنویسان پرسابقه درعرصه نمایشهای ایرانی دانست. او تا امروز علاوه بر اینکه نمایشهای متعددی را در قالب تعزیه، تختهحوضی، نقالی و... روی صحنه برده، به نگارش آثار تئوری و نظری هم دراین باره پرداخته است.
شبکه ورزش، پخش یک مستند ورزشی بهنام«رانندگی برای بقا»(Drive to Survive) را از مدتی قبل آغاز کرده است. این مستند که یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ساختههای نتفلیکس در حوزه مستندسازی ورزشی و برنده جوایز مهمی چون امی است، از پربینندهترین مستندهای ورزشی در دهه اخیر محسوب میشود.
بهروز افخمی، کارگردان که اکنون «صبح اعدام» را روی پرده دارد، درباره آخرین اثری که در حال کارگردانی آن با سرمایهگذاری سازمان سینمایی سوره است، به خبرنگارجامجم گفت: در حال تولید یک فیلم کمدی با نام «دکتر فونگویر» هستیم که از روی کمدی استنلی کوبریک «دکتر استرنجلاو» ساخته میشود و آن را به یک داستان امروزی تبدیل کردیم و درباره همین دردسرهایی است که اسرائیل برای دنیا بهوجود آورده است.
پویانمایی «ماجراهای نوید» یکی از انیمیشنهای متفاوت در ژانر کودک و نوجوان است که محور قصهاش شخصیتی بهنام نوید است که با حضورش در متن قصه، روایتگر ماجراهایی هیجانانگیز میشود. این شخصیت بسیار تیزهوش در مسیر داستان با الگوگرفتن از قهرمانان ملی برای رفع مشکلات تلاش میکند؛ در واقع این انیمیشن سعی دارد با الهامگرفتن از الگوها، مشاهیر برجسته ادبی، فرهنگی، هنری و ورزشی کشور را به نسل جدید معرفی کند و همین امر انگیزهای میشود که نوید بهدنبال شناساندن هویت ملی ما به نسل کودک و نوجوان کشور برود و در این مسیر با ماجراهایی ریزودرشت روبهرو میشود که برای مخاطب کودک و نوجوان بسیار جذاب است. با توجه به آغاز پخش پویانمایی «ماجراهای نوید» از شبکه نهال سیما، خبرنگار جامجم سراغ محمدرضا فرزادمهر، تهیهکننده این انیمیشن رفت.
سینمای دینی در ایران، برخلاف بسیاری از ژانرهای دیگر، سابقهای طولانی ندارد و عمدتا پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت.
همزمان با ادامه اکران انیمیشن ماجراجویانه «رویاشهر» نماهنگ این اثر منتشر شد.
«بیسروصدا» به کارگردانی و تهیهکنندگی مجیدرضا مصطفوی و نویسندگی مهیار حمیدیان و مجیدرضا مصطفوی و با حضور پیمان معادی، فرشته حسینی، هانیه توسلی و مهران غفوریان، روایتی اجتماعی و تلخ از خشونت پنهان، سرکوب فردی و شکستهای ناگفته شخصیتها را به تصویر کشیده است. این فیلم اولین بار در چهل و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم سائوپائولو به نمایش درآمد و مورد تحسین قرار گرفت. بیسروصدا از چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت با روایتی واقعی از یک داستان ملتهب در سینماهای سراسر کشور اکران شد.
روز جمعه ۹ خرداد، اولین قسمت سریال «سووشون» در سکوی نماوا منتشر شد. سووشون اقتباسی از یکی از بزرگترین و قابل تاملترین رمانهای ایرانی است. اقتباس از آثار ادبی بهخصوص آثار معروف و مهم ایرانی آنطور که باید در سینمای ایران رایج نیست و صاحبنظرها برای این امر دلایل مختلفی را برمیشمرند. از ضعف در تبدیل رمانها و داستانها به فیلمنامهای مناسب تا بیمیلی خود نویسندگان و صاحبان آثار نسبت به اقتباس از آثارشان. اما این مقاله نه با هدف بررسی اقتباس در ایران نوشته شده و نه قصد دارد سریال را نقد و بررسی نماید. اولی در این مقال نمیگنجد و دومی زمانش فرا نرسیده است.
داستانهایی درباره غزه و جنگ ناعادلانه یکسال و نیم اخیر این منطقه، سوژههای اصلی دو فیلم ضدجنگ هستند که هنرمندان فلسطینی با همکاری چند کشور عربی و یاری تهیهکنندگان و هنرمندان مستقل روشنفکر ضدصهیونیستی تهیه و کارگردانی میکنند.