حسینیه ظرفیت پنهان گردشگری مذهبی

حسینیه ظرفیت پنهان گردشگری مذهبی

۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ | نظر

حسینیه‌ها و تکایا از مهم‌ترین پایگاه‌های معنوی شیعیان محسوب می‌شوند. این مکان‌ها مظهر پیوند بین تاریخ، مردم، فرهنگ و ارزش‌های دینی هستند و به دلیل ویژگی‌های خاصشان نه‌تنها در قیاس با مکان‌های هم‌عملکرد خود در سایر کشورها، هویتی متمایز می‌یابند، بلکه به‌عنوان تنها فضاهای باز شهری با عملکرد مذهبی در فرهنگ شهرسازی جایگاهی منحصربه‌فرد دارند و باعث شده حسینیه‌ها و تکایا ظرفیت زیادی برای تبدیل شدن به یکی از جاذبه‌های مهم در گردشگری مذهبی را داشته باشند.

غرق شدن در دنیای بی‌آلایش راوی

نگاهی به رمان «موندو» نوشته محمدرضا آریانفر

غرق شدن در دنیای بی‌آلایش راوی

۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ | نظر

عنوان روی جلد هر کتابی را که می‌دیدم، درنگی می‌کردم و به معنایش فکر می‌کردم. نمی‌خواستم قبل از شروع کتاب سر از کار معنای عنوانش در بیاورم. می‌خواستم راز این نام را خود کتاب برایم آشکار کند. القصه همین‌قدر بگویم که «موندو» نام شخصیت اصلی کتاب است. این‌که چرا این نام و اصلا این نام به چه معناست، بماند برای وقتی که خودتان خواستید کتاب را مطالعه کنید.

کاوشی در اندیشه‌های استاد

در نشست «صد کتاب ماندگار قرن» کتاب‌های «قرآن و طبیعت» به قلم عبدالکریم بی‌آزارشیرازی بررسی شد

کاوشی در اندیشه‌های استاد

۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ | نظر

بیست‌وششمین نشست «صد کتاب ماندگار قرن» به بررسی مجموعه کتاب‌های «قرآن و طبیعت» تألیف حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزارشیرازی اختصاص یافت و پیام رئیس‌جمهور به این نشست نیز قرائت شد.

انقلاب از نگاه عکاس فرانسوی

انقلاب از نگاه عکاس فرانسوی

۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ | نظر

«یادداشت‌های یک دوربین» مجموعه‌‌عکس‌های میشل ستبون از روزهای انقلاب اسلامی است که از روز گذشته (بیست‌ونهم بهمن‌ماه) در جریان برگزاری هفدهمین جشنواره تجسمی فجر، با همراهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده و تا ششم اسفندماه نیز ادامه دارد.

روتوش جنایات آمریکا در هالیوود

نگاهی به فیلم شرور «‌Wicked»

روتوش جنایات آمریکا در هالیوود

۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ | نظر

در ابتدای فیلم «شرور» (جان ام چو)، جار زده می‌شود که جادوگر سبز رنگ غرب کشته شد و همه مردم در اقصی نقاط سرزمین آز به شادی و پایکوبی می‌پردازند.

ایرانیِ فضیلت‌گرا ستم نمی‌پذیرد پس حامی فلسطین است

دکتر غلامرضا زارعی؛  دکترای علوم سیاسی، مسوول اندیشکده عدالت و مبارزه با فساد در اندیشگاه بیانیه گام دوم

ایرانیِ فضیلت‌گرا ستم نمی‌پذیرد پس حامی فلسطین است

۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳ | نظر

درودی از عمق جان بر این ملت بزرگ...بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با چنین فرازی می‌آغازی با چنین درودی؛ اما مگر ایرانیان چه ویژگی‌هایی داشته و دارند که آن‌ها را شایسته و سزاوار چنین درودی ساخته؟ در این باره و بویژه ویژگی‌های انقلاب مردمی ایرانیان در اندیشگاه بیانیه گام دوم به گفت‌وگو با دکتر غلامرضا زارعی؛  دکترای علوم سیاسی، مسوول اندیشکده عدالت و مبارزه با فساد پرداختیم.

هویت ایرانی در آینه جشنواره فجر

هویت ایرانی در آینه جشنواره فجر

۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ | نظر

با وجود حاشیه‌های فنی و انتقادها به شیوه داوری، جشنواره فیلم فجر در چهل‌وسومین دوره خود، با پرداختی ویژه به «هویت ملی» و تقویت وحدت ایرانی، تصویری چندلایه از ایران را به نمایش گذاشت. از قهرمانان ملی چون شهیدان علی هاشمی و صیادشیرازی در فیلم‌های اشک هور، اسفند و صیاد، تا تاکید بر جغرافیای چهار فصل کشور در آثاری مانند سونسوز و خاتی، این رویداد سینمایی کوشید با برجسته‌سازی تنوع قومی،اساطیر کهن، و چالش‌های زیست‌محیطی،هویت مشترک ایرانیان رادربرابر جریان‌های تجزیه‌طلب تقویت کند.

قدم به قدم در مسیر ظهور

قدم به قدم در مسیر ظهور

۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ | نظر

نیمه شعبان هرساله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ومهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی شیعیان، در قلب جهان اسلام با شوری بی‌نظیر برگزار می‌شود. این روز، نه‌تنها جشن میلاد امام زمان(عج) بلکه نمادی ازامید و انتظار برای ظهور مصلح جهانی، حضرت ولی‌عصر(عج)، در دل میلیون‌ها نفر از مسلمانان است.

شمال را باید از جنوب‌غربی رفت | بازگشت فداکارانه حاتمی‌کیا بعد از پنج سال | عبور یوزارسیف از قحطی مصر «بچه مردم» سری تو سر‌ها درآورد 

مروری بر چهل‌ وسومین جشنواره فیلم فجر

شمال را باید از جنوب‌غربی رفت | بازگشت فداکارانه حاتمی‌کیا بعد از پنج سال | عبور یوزارسیف از قحطی مصر «بچه مردم» سری تو سر‌ها درآورد 

۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ | نظر

چهل‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که بسیاری از مخاطبین و سینماگران تا یک روز مانده به اختتامیه و اهدای جوایز، انتظار نمایش فیلم قاتل و وحشی حمید نعمت‌ا... را داشتند که درنهایت این اتفاق نیفتاد و فیلم مذکور به بخش جوایز نرسید و درنهایت جشنواره چهل‌وسوم با رقابت ۳۲ فیلم سینمایی و چهار انیمیشن در بخش پویانمایی برگزار شد.

«فسیل» تا «هتل»: نگاهی به موفقیت‌های سینمای کمدی ایران 

کارشناسان مدرسه نقد در نشستی به بررسی کمدی‌های معنادار و فرهنگ‌سازی در سینما پرداختند

«فسیل» تا «هتل»: نگاهی به موفقیت‌های سینمای کمدی ایران 

۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ | نظر

در ادامه جلسات نقد و بررسی سینمای ایران و جهان که در دفتر روزنامه جام‌جم با حضور بهزاد زهرایی (مدرس و منتقد سینما)، امیر‌محمد خسروجردی (تولیدکننده مولتی‌مدیا)، نگار زهرایی (دانشجوی کارگردانی سینما) و شراره قبادی (فعال رسانه‌ای حوزه سینما) برگزار شد، کارشناسان و هنرجویان مدرسه نقد به بررسی فیلم‌های کمدی ایرانی پرداختند. این ژانر با استفاده از طنز و شوخی، نه فقط مخاطبان را سرگرم می‌کند، بلکه می‌تواند به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز بپردازد. در فرهنگ ایرانی، شوخی و کمدی نقش مهمی در کاهش تنش‌های روزمره و ایجاد فضایی شاد و مفرح دارد. با این حال در سال‌های اخیر شاهد نفوذ هجو و شوخی‌های نامناسب در سینمای کمدی بوده‌ایم که گاه به ابتذال و سطحی‌نگری منجر شده است.