عبدالله علیخانی: فیلم کمدی تاریخ انقضا ندارد

عبدالله علیخانی: فیلم کمدی تاریخ انقضا ندارد

۱۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۱ | نظر

عبدالله علیخانی با تأکید بر اینکه فضای جشنواره‌های تخصصی فیلم، زمینه‌ساز رقابت سالم میان فیلمسازان است، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی فیلم‌های کمدی سینمای ایران، باعث می‌شود فیلمسازان برای جبران کاستی‌های گذشته و ساخت آثار بهتر تلاش مضاعف داشته باشند.

بلوغ جشنواره موسیقی جوان

بلوغ جشنواره موسیقی جوان

۱۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۴ | نظر

هجدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان فعالیت خود را آغاز می‌کند. در این دوره، ۱۶۳۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که شامل ۳۵۱ اثر در بخش موسیقی کلاسیک، ۸۳۳ اثر در بخش موسیقی دستگاهی، حفظ ردیف و آهنگسازی، ویولن و  پیانوی ایرانی و ۴۴۹اثر در بخش موسیقی نواحی است. برگزاری این رویداد ما را بر آن داشت تا با حمیدرضا اردلان، دبیر این دوره از جشنواره درباره کم و کیف این رویداد به گفت‌وگو بنشینیم.

قدرت زشت چهره واقعی صیهونیسم

قدرت زشت چهره واقعی صیهونیسم

۱۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۳ | نظر

این‌بار نه‌تنها از دیدگاه سینما و فیلم، بلکه می‌خواهم همزمان، از دیدگاه یک معمار  یک فیلم را ببینم. بروتالیست، برای من دو کلاس همزمان است‌؛ تجربه‌ای که با آن هم شکوفایی خلاقیت‌های ذهنی یک معمار بزرگ را می‌بینم، هم این شکوفایی و رشد را در قالب تصویری یک فیلم به دوش می‌کشم.

سکوت در برابر «تهران» هندی

سکوت در برابر «تهران» هندی

۱۰ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۳ | نظر

فیلم هندی «تهران» نمونه بارز همان بی‌احترامی‌ای است که اگر جلویش گرفته نشود، بار‌ها و بار‌ها تکرار خواهد شد. این فیلم به هیچ‌وجه ارزش هنری ندارد و پر است از تحریف واقعیت و دستکاری وقایع مرتبط با ایران.

نامعادله سینما؛فروش بیشتر،مخاطب کمتر

نامعادله سینما؛فروش بیشتر،مخاطب کمتر

۰۹ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۰ | نظر

چشم به هم گذاشتیم؛ دیدیم که شش‌ماه اول ۱۴۰۴ به‌سرعت در حال گذر است و چیزی نمانده تا به نیمه شهریور برسیم. تابستانی داغ و طاقت‌فرسا را پشت‌سر گذاشتیم که کمبود منابع و انرژی نیز در این میان عرصه را سخت‌تر کرد، اما چراغ سینما روشن مانده و همچنان پرده‌نقره‌ای خواهان دارد و جادوی آن مردم را به سالن سینما می‌کشد.

«انتظار» بر پرده حقیقت

«انتظار» بر پرده حقیقت

۰۹ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۸ | نظر

سینمای مستند ایران در دهه‌های اخیر، مفهوم عمیق و چندوجهی «مهدویت» را نه‌ فقط به‌عنوان یک باور اعتقادی، بلکه به‌مثابه یک فرهنگ پویا و یک سبک زندگی مورد کاوش قرار داده است. مستندسازان با عبور از روایت‌های صرفا تاریخی و کلامی، کوشیده‌اند تا تجلی انتظار را در بطن زندگی روزمره مردم، در تحلیل‌های استراتژیک از وقایع جهان و در افق‌های آینده‌پژوهانه به تصویر بکشند.

پیچ فیلمنامه در «زن و بچه»

پیچ فیلمنامه در «زن و بچه»

۰۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۵ | نظر

سعید روستایی با «ابد و یک روز» نه‌تنها نام خود را در میان استعداد‌های تازه‌نفس سینمای ایران تثبیت کرد، بلکه موفق شد با نگاهی اجتماعی، زبان بصری منحصر‌به‌فرد و روایت‌پردازی درگیرکننده، مخاطبان و منتقدان را همزمان با خود همراه کند. دیده‌شدن فیلم‌هایش در جشنواره‌های خارج و داخل، انتظارات از فیلم سوم او را به طرز بی‌سابقه‌ای بالا برده بود.