جدال بی‌پایان خیر و شر در سریال «نیلی‌تر از مهتاب»

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱

از شانزدهم فروردین 92 پس از اتمام سریال‌های نوروزی، مجموعه‌ای شش قسمتی با عنوان نیلی‌تر از مهتاب از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت که محصول گروه اجتماعی این شبکه بود و مخصوص پخش در ایام فاطمیه.

انیمیشن ایران قابلیت جهانی شدن را دارد

با انیمیشن می‌توانیم دنیا را تکان بدهیم

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵

انیمیشن اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا به صنعتی پویا و پولساز تبدیل شده است. کشورهایی همچون کره، چین و ژاپن با ساخت سریال‌های موفق انیمیشنی بتدریج میان دیگر کشورهای جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده اند و حتی آثار آنها مثل سری انیمیشن فوتبالیست‌ها در ایران با استقبال بسیاری روبه‌رو شد، اما در این میان پرسشی مطرح می‌شود که جایگاه ایران در زمینه انیمیشن در بازارهای جهانی یا در مقایسه با کشورهای همجوار به‌چه صورتی تعریف شده است؟

نگاهی به فیلم دهلیز به بهانه پخش از شبکه 3 تلویزیون

لذت گذشت به روایت یک پسربچه در «دهلیز»

۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

هفته گذشته فیلم تحسین شده «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی از شبکه سوم تلویزیون نمایش داده شد. فیلمی که اولین ساخته این کارگردان جوان محسوب می‌شود و توانایی‌های او را در حوزه کارگردانی فیلم بلند داستانی نشان می‌دهد.

«خوب، بد، زشت» داستان ناتمام آدم‌ها

۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷

سریال «خوب، بد، زشت» به کارگردانی منوچهر هادی تولید امسال شبکه 2 است. هادی پیش از این سریال «خداحافظ بچه» را در ماه مبارک رمضان سال 91 کارگردانی کرده بود.

چرا عمه تلویزیونی نداریم؟

۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

خاله و عموهای تلویزیونی برای بچه‌ها، خاطره سازند چون به رویاهای کودکانه آنان احترام می‌گذارند، قصه‌هایشان را باور می‌کنند، بی‌اعتنا از کنار قهر و آشتی این بچه‌ها نمی‌گذرند، با آنها بازی می‌کنند، شعر می‌خوانند، حرف می‌زنند، می‌خندند و غم‌های کوچک را از دل‌های بزرگ کودکان پر می‌دهند.

نشانه های یک رسانه پویا

۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

یک: می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست.اگر این گفته حقیقت داشته باشد ـ که ظاهرا دارد ـ باید گفت امسال، تلویزیون، سال متفاوتی را تجربه خواهد کرد؛ چون همه نشانه‌ها حکایت از این دارد که عزمی در این رسانه وجود دارد تا برای مخاطبانش بهترین‌ها را به ارمغان بیاورد.

جذب مخاطب در سه سوت با عروسک های کلاه قرمزی

۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰

حالا آنها فرمول جذب مخاطب را یافته‌اند. ایرج طهماسب و حمید جبلی و گروهی که با آنها همکاری می‌کند آنچنان توانسته‌اند متفاوت و جذاب ظاهر شوند که مخاطب چاره‌ای جز همراهی با آنها ندارد. یک برند تلویزیونی تمام عیار در ایام نوروز که مخاطب از سازندگان آن انتظار دارد لحظات مفرحی پدید آورند.

پخش هر شبی نیاز مخاطب امروز

۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳

پیش از نوروز که سریال‌های در چشم باد، یوسف پیامبر(ص) و وضعیت سفید از شبکه‌های تماشا و آی‌فیلم به صورت هر شبی به نمایش درمی‌آید، فرصتی ایجاد شده تا بسیاری از مخاطبان یک بار دیگر متمرکزتر و با دقت بیشتری این سریال‌ها را تماشا کنند.

مسابقه‌ای برای شناسایی استعدادها/ یادداشتی از تهیه کننده «آقای گزارشگر»

۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹

طرح تولید این برنامه براساس اتفاقات مختلفی بود. نخست این که به رقابت‌های جام جهانی نزدیک می‌شویم. شبکه‌ای رادیویی مختص ورزش داریم و علاوه برهمه اینها شبکه سه سیما هم شبکه‌ای است که به موضوع ورزش اهمیت زیادی می‌دهد و از همه اینها گذشته ما شبکه‌ای به نام ورزش داریم که فقط و فقط برنامه‌های ورزشی پخش می‌کند.

«راز» حمایت حاتمی کیا از ده نمکی

۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

«دو پاسپورته ها، کف گیر به ته دیگ خورده ها، عافیت طلب ها، دریوزگی ها»؛ این اصطلاحات را نه ده نمکی که از حاتمی کیا و نه از شبکه های معمول که از شبکه فرهیختگان و نه درباره شهروندان مجرم و تبهکار که در توصیف برخی از سینماگران شنیدیم.

قبلی۲۹بعدی