نگاهی به فضای مجازی و دنبالکردنهای گاه و بیگاه چهرههای مجازی
طرفدار «درستی» باش!
قبل از اینکه رسانهها و شبکههای اجتماعی بخواهند پایشان را به زندگی ما باز کنند، همیشه صحبت از این بود که مخاطب در مواجهه با رسانه اثرپذیر است، مخاطب فعال نیست، اگرچه امکان ثبت بازخورد از مخاطب وجود دارد (مثلا شماره تماس 162 روابطعمومی سازمان صداوسیما همین امکان را برای مخاطب ایجاد کرده است) اما بازهم بازخورد مستقیم، آنطوریکه ما به آن بگوییم مخاطب، فعال است و این امکان را دارد که انتخاب کند کدام رسانه را و برای چه محتوایی مصرف کند، بهطور گسترده وجود نداشت.