راه امام ره سرشار از احترام و محبت و عشق به مروم ستمدیده ما بود . اگر مردمی که به سوی شما رو می کنند با عشق روبرو شوند و فرصت تفکر و تعقل می بالند و گفتگو ، همان مجال معرفت بخشی است و نهاد و فطرت مردم ایران حق پزست است و حرف حق را می پذیرد و نباید با مردم خشن رفتار کرد . نباید اقلیتی بیمار و پلشت را با گزینش های مردم که در ابن یا آن مورد بس مختلف با شریعت است فورا با چوب تکفیر راند.
صبر و محبت بالاخره حق را آشکار خواهد کرد . مردم با فرصت حاضر و تجربه جنگ اخیر آزمایشگاه وصف ناپذیر و بها ناپذیر و بی نهلیت ارزشمند مردمشناسی برای حکمرانی مردمی و دانشمندان علوم اجتماعی به وجود آوردند تا حقیقت را در باره مردم ایران دریابند و این تجربه و شناختی بزرگ محسوب می شوند که تریلیاردها دلار هم نمی توانست این آزمایشگاه حق نما را تدارک ببیند .
شناخت حق ، شناخت حق است و معنایش ستایش جهل و یا خطاها و عومزدگی و دست شستن از حقیقت های دیگر نیست . بلکه معنایش مروت با مردم و تشخیصی گوهر وجود خلق ایران است .
☆☆☆
معرفت های جامعه شناختی و انسان شناسانه و ودانش بحران و کنش های خود ایمنی روانی ملت و مطالعات موردی فرهنگی و روانشناسانه اجتماعی وسیاسی .... حتی تجربه نوی اقتصاد جنگ و مراوده صادقانه رهبری و امت اسلام در وضع ملی و وضع منطقه ای و جهان ، همه عرصه های کار نظری سترگ است ، از ثبت نمونه های پراکنده تا پژوهش و تحلیل میدانی و آماری و فرضیه پردازی نو و نقد نظریه های پیشین و...عرصه کار سناختی و علم مفید برای بهبود اسانده های پیسروی حگمدانی است .
در این میان مردم و رفتار مردم با رخداد تجاوز و مردم با نظام و رهبری اسلامی / ملی و حکومت با مردم، کانون انوای تحقیقات ایت .
☆☆☆☆☆☆
در ابن یادداشت مایلم تحول دیدگاهی جمهوری اسلامی در باره مردم زا از ۵۷ تا امروز۱۴۰۴ شتابزده مطرح کنم .همانطور که وضع ثابت و یکسان و بی تحول و اموروز و فردای فرد ، از منظر اسلام هبچ مقبول و پذیرفتنی نیست ، وضع ثابت شناخت در خصوص پدیده متغییری چون جامعه صحیح نیست و اصولا خود دانش در باره پدیده هلی ولو ثابت می تواند مدام تکمیل شود.
☆☆☆☆ جدا از این نگ ش ما در شناخت مردم ، اثر متغییری دارد قرآن مردم را به گونه ای می سنایاند و مادکس به صورت دیگر و لیبرالیسم بهگونه متفاوت با این دو . .راویه دیدی اقتصادیرآگاهی متفاوت و در نحله ای نگاه دترمنیستی به ما در خصوص مردم می دهد و سیاست ماکیاولیستی مردمرا به نحو دیگر مع فی می نماید و الی آخر .
هریک هم برای کار جدی نیارمند صرف رمانی طولانیند
☆▪︎☆☆☆
حال مردم و قضیه مردم ، در جهاد اخیرشان چه ویژگی هایی را بمنصه ظهور رساند؟
۱_غافلگیری :
تحلیلگران از چپ و راست و احزاب و انواع علمای علوم اجتماعی و سیلستمداران و اقتصاددانان و رورنامه نگاران و متحصصان علوم ارتباطات اجتماعی و صاحبان رسانه و متفکران داخلی و خارجی . اولین سخنی که سردادند ، کنش غافلگیر کننده و ناگهانی و پیش بینی ناپذیر مردم ایران بود . در این میان حتی فرماندهان دلاور جنگ و دفاع اعتراف کردند اصلا تصوری از چنین احساسات ناب میهنی و شریف و شجاعانه در ایستادگی برابر دشمن ولو در حرف و زبانی نداشتند . با ۴۶ سال فشار و تحمل شداید و نفوذ شیطانی ۲۰۰ شبکه برای اهداف سیاه استکبار و بردگی و گسست و دروغ و فهم معکوس از جمهوری اسلامی و سعی بر تاثیر مخرب ضد ملی در اذان مدرن ها و حتی مومنان این واکنش عزتمندانه عجیب بود . هدف سیطان بزدگ و دشمنان ایران جراحی فرهنگی و احساس و القای هویت باختگی و بی وطنی بود تا مردم را به خودرنی و لشکر جهل و جنایت غرب بدل سازند . یا معرفی خیانت چون وطن پرستی و ترویج اسلام ستیزی و سعی در فساد نسلی و نومیدی و وانموده های سیاه و ایجاد احساس انزجار و فقدان آینده و سرنوشت سیاه و....مردم را به شورش علیه کرامت و شرف خود وادارند .
اما مردم شکوه یک حماسه ضد نجاوز و ضد اجنبی آفریدند و خود جوش به میدان دفاع ار ایران قد برافراشتند د به طور غافلگیرانه ای به پیشرانان تبلیغ ایتقامت برای دفاع از ایران بدل شدند.
☆☆☆☆▪︎
ریشه داری و هویتمندی
سجده را بر محضر پروروگار یکتا و مهربان و قادر باید انجام دهیم و از شرک و تفاق باطنی و ظاهری توبه کنیم و سپس باید بر وسایل الهی یعنی مردم و نظام اسلامی و رهبری الهی ولی فقیه و تدبیر شکوهمند این مرد خدا سر فرود آوریم و به سبب همه بی وفایی ها و عصیانها پوزش بخواهیم و دمی دامان او را دعا نکنبم و کبر شبطانی را ترک نماییم وپیروی پیشه سازیم نه خار راه حق طلبی و هدایت های الهی او شویم.
ظهور ریشه داری و هویتمندی مردمی که همه می پنداشتند برایشان دیگر میراث های ریشه دار معنا زدایی شده ، دیگر پدیده پیش بینی ناپذیربود
☆☆☆☆☆
استقلال طلبی ملی :
نظام سلطه و جنایت آمریکا و اسراییل و اروپا می پنداشتند که در مردم حس حقیقی استقلال را کشتند و تن دادن به غارتگران متجاوز برای شان آسان شده است اما مردم ریشه دار ، نشان دادند چقدر به ایران و استقلال ملی خود و سروری و آزادی خود اهمیت می دهند
☆☆☆☆☆☆
فرهنگ و ضمیر جمعی سروری
نفش ضمیر جمعی یک ملت تاریخی و فرهنگ سترگ ایرانی و ارزشهای اسلامی در نهاد ملت ایران حک شده است مابسیار به رنان ظاهرا بی توجه به دبن و شریعت بر می خوریم که با همه وجود در عاشورا سوگوارند . شیفته معصومان هستند و هر کس به معصوی دلبسته است . کسانی بویژه به امام رضا و امامحسین و حضرت رسول و حضرت علی و حضرت فاطمه و.... صلوات الله علبهم و خصوصا حضرت مهدی عجل الله نعالی فرجه الشریف هستند . .این امر ریشه قوی یک اتحاد باطنی در ضمیر جمعی ایرانیان است . ایرانیان عاشق حافظ فردوسی و سعدی و مفتخر به آثار هنری و معماری و طبیعت ایران هستند . قرآن در ضمیر و فرهنگ ایرانیان یک نیروی نورانی عظبم است و شیاطین این ها را در مردم فهم نمی کنند . کورند و نمی ببنند .
☆☆☆☆☆
حال علیرغم بی وفایی افراد متکبر مردم جوهر وجودی خود را به نمایش نهادند . و این اتفاقی نبود . امامخمینی ر ه و امام خامنه ای دامت برکاته و در پی دو امام انقلاب ، ،شهدای بزرگ چمران و سلیمانی و سید حسن نصرالله و سید موسی صدر و رئیسی و شهدای بزرگوار و امثال این مومنان تابع ولی فقیه و ژرف بین و مردم دوست ، از صمیم قلب به مردم اعتماد داشتند . و مردم اثبات کردند شایسه آن اعتماد بود اند .
☆☆☆☆☆
آغوش باز به سوی ملت و نسل جوان را فرزندان خود دانستن ، درستی اش اثبات شد . منفک کردن اکثریت پاک از مشتی ناپاکان و جاسوسان و افراد خبیث ، عاقلانه است . سبکه های دشمن نسل رد ضد نظام ایرانی و هر چیز ریشه دار را چون نیرویی در اختیار شیطان پروردند . اما امروز این نسل است که از حیات سربلند و یکپارچگی ایران دفاع می کند این درس اموز و موید راه مردم دوستی و اعتماد درست دو امام انقلاب به مردم ایران بود که می فرمودند جدا از اصحاب سیدالشهدا چنین مردی در تاریخ اسلام بی نظیرند .