به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،حامد خواجوی در تشریح این خبر گفت: به طور کلی در شرایط بحران، مهمترین وظیفه ما حفظ پایداری شبکه گازرسانی و خدمات رسانی بی وقفه به مردم و مشترکین می باشد لذا در پی وقوع جنگ 12 روزه و نا آرامی های ناشی از آن، شرکت گاز استان یزد با بسیج تمامی امکانات و نیروهای خود اقدامات گسترده ای در این راستا به انجام رساند.
وی در این باره گفت: از نخستین ساعات آغاز جنگ مذکور، ستاد مدیریت بحران شرکت گاز استان یزد تشکیل جلسه داده و برنامه ریزی های لازم جهت مقابله با شرایط موجود را به انجام رساند که در همین راستا تیم های عملیاتی در سطح استان ساماندهی و در مناطق حساس و پر خطر مستقر شدند تا ضمن بررسی وضعیت شبکه گاز، آمادگی لازم جهت رفع فوری حوادث احتمالی را داشته باشند.
خواجوی در ادامه افزود: در ایام مذکور در سطح استان یزد مجموعاً یک هزار و 584 تماس با تلفن 194 صورت پذیرفته که میانگین 132 تماس روزانه را در پی داشته که از این تعداد 773 تماس منجر به خدمات امدادی شده و در موارد منجر به رفع حادثه میانگین زمانی 7 دقیقه به ثبت رسیده است که این امر با توجه به پراکندگی استان یزد و بافت تاریخی شهری که امداد رسانی را به دشواری های خاص خود همراه ساخته، نشان دهنده آمادگی کامل نیروها بوده است.
وی از پایش مستمر تجهیزات و ایستگاه های گازرسانی و خطوط انتقال و شبکه توزیع گاز شهری و روستایی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص، ارتباط و هماهنگی مستمر با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و همچنین نهادهای حاکمیتی از جمله استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه های امداد رسان به عنوان دیگر اقداماتی نام برد که طی این جنگ 12 روزه صورت پذیرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان یادآور شد: با پایان جنگ 12روزه، ارزیابی های میدانی نشان دهنده عدم اختلال در شبکه گاز استان بوده است و با توجه به بازخوردهای دریافتی، تلاش شبانه روزی همکاران ما در بخش های مختلف و پاسخگویی و خدمات رسانی سریع و به موقع، رضایتمندی مشترکین را در پی داشته که طبیعتا این امر نقش مهمی در حفظ آرامش نسبی جامعه داشته است.