برای هر خدمت، بسته به نوع آن، تعرفه مشخصی وجود دارد. مثلا تعرفه مربوط به قطعه غیرمنقول با تعرفه گواهی امضا متفاوت است؛ چرا که میزان خدمت و پیچیدگی آنها با یکدیگر فرق دارد. بنابراین، در بحث تعرفهها هیچگونه تعارض منافع وجود ندارد، زیرا دفاتر تعیینکننده تعرفه نیستند. در مواردی ممکن است فردی، خود خدماتی را ارائه دهد و خود نیز تعرفه آن را تعیین کند؛ در چنین شرایطی احتمال تعارض منافع وجود دارد اما در وضعیت فعلی، چنین چیزی مطرح نیست. تعرفهها توسط مجموعهای حاکمیتی شامل سازمان ثبت و قوه قضائیه تعیین و به دفاتر ابلاغ میشود. با توجه به نوع خدماتی که ارائه میشود، تعرفهها نیز متفاوتند و از اینرو تعارض منافع منتفی است. در زمینه خدمات غیرحضوری نیز که اینروزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، اقدامات مؤثری انجام شده است. بهعنوان مثال، فردی در منطقهای دورافتاده مانند سیستان و بلوچستان ممکن است نیاز به انجام کاری داشته باشد که قبلا مستلزم مراجعه حضوری به مرکز استان، اداره کل ثبت یا سایر نهادهای اجرایی بود امااکنون با بهرهگیری ازسامانههای غیرحضوری، اینفرد میتواند ازطریق سامانه اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهد، آنهم در بستری با سطح امنیتی بسیار بالا. علت تأخیر نسبی در بهرهبرداری کامل از این سامانهها نیز همین الزامات امنیتی جدی است. ما این الزامات را بهطور کامل در نظر میگیریم و تا زمانی که امنیت اطلاعات و مالکیت افراد بهطور کامل تضمین نشده باشد، وارد بهرهبرداری از سامانهها نمیشویم. تنها زمانی این سامانهها فعال میشوند که همه ملاحظات امنیتی رعایت شده باشد.