اگر شما هم به تحلیل روند تولید و برنامهریزیهای برندهای داخلی که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریمهای گوناگون هنوز پا پس نکشیدهاند علاقه دارید با ما همراه باشید.
اگر بپرسید که رمز موفقیت برند تکنو ای اند وی چیست؟ باید بگوییم که علت موفقیت این برند ایرانی تولیدکننده لوازم برقی آشپزخانه پشتکار بسیار زیاد، برنامهریزی دقیق، تحلیل درست بازار داخلی و جهانی، بومیسازی تولیدات و چندین علت دیگر است. البته نباید از کیفیت عالی تولیدات تکنو و رضایت مشتریان غافل شد.
زیرا یکی از مهمترین عوامل در ثبات یک برند تولیدی، رضایت مشتریان و وفاداری آنها نسبت به آن برند است.
همچنین با توجه به شدید بودن تورم برای لوازم خانگی طی چندین سال گذشته، قیمت تولیدات تکنو نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار تغییر زیادی نداشته است. علت این موضوع تامین به موقع و درست منابع و قطعات است.
دیدگاه تکنو برای حضور بلندمدت در بازار داخلی و حتی خارجی است. به همین علت برنامهریزیهای مدیریتی و تولیدی خود را در همین جهت طرحریزی و اجرا میکند. این موضوع باعث شده که بروز چالشها و شرایط اقتصادی سخت تاثیر چندانی روی تولیدات تکنو نداشته باشد. زیرا تکنو با برنامهریزی دقیق توانسته این مشکلات را پیشبینی کند و راهحلی برای آنها در نظر بگیرد.
به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و کاهش واردات، شرایط برای تعداد زیادی از شرکتهای تولیدکننده سخت شده است. این موارد باعث افزایش شدید قیمت و تورم برای لوازم خانگی شده است. تکنو با حفظ قیمتهای رقابتی، طراحی زیبا، و کیفیت عالی محصولات خود، سهم قابلتوجهی از بازار لوازم خانگی را به دست آورده است.
نکته: نباید از مدیریت ریسک، پیشبینی بحرانهای پیشرو و همچنین برنامهریزی دقیق برای تامین قطعات یا مواد اولیه مورد نیاز در زمان بیثباتی ارز یا محدودیتهای واردات توسط مدیران برند تکنو غافل شد.
از علت گرانی لوازم خانگی میتوانیم به کاهش میزان واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید اشاره کنیم. اما وقتی میگوییم تکنو موفق به بومیسازی تولید شده است، منظور این است که تکنو توانسته با کمک نیروهای متخصص خود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز محصولات را بدون نیاز به واردات تولید کند. البته باید اشاره کنیم که قطعات تولید شده در این شرکت با جدیدترین تکنولوژی روزی دنیا (تکنولوژی کشور ایتالیا) طراحی و تولید میشوند. همین موضوع باعث شده که تکنو از بسیاری از محدودیتهایی که شرکتهای تولیدکننده وابسته به واردات مواد اولیه دارند، یک قدم جلوتر باشد.
همه این مواردی که تا به الان گفته شده، بدون مدیریت مدیران با تجربه، متخصص و دلسوز به سرانجام نخواهد رسید. زیرا برای ثبات در چرخه تولید و حضور پررنگ در بازار، مدیریت درست مهمترین شرط برای داشتن بیزینسی موفق است.
طبق گفتههای مدیر عامل برند تکنو" آقای پژمان حلمی" و رییس هیئت مدیره این برند "آقای آرش حلمی" فلسفه تکنو رشد و سرمایهگذاری در جهت پیشرفت اقتصادی کشور است. تکنو ای اند وی با دیدگاه بلندمدت به تولید و حضور در بازار ایران، سعی در بهبود وضعیت مالی و رفاهی کارمندان خود و همچنین رضایت مشتریان در بازار لوازم خانگی ایران دارد.
حضور پایدار تولیدات تکنو در بازار ایران تنها به دلیل سرمایهگذاری مالی هنگفت نبوده است. زیرا سرمایه گذاری هنگفت تنها برای مدت کوتاهی جواب میدهد. آنچیزی که منجر به ماندگاری یک برند در بازار خواهد شد عوامل زیر است که مدیران تکنو در برنامه خود داشته و دارند:
· استفاده از منابع مالی و مواد اولیه به صورت درست
· استفاده از نیروی انسانی متخصص و کاربلد
· بهرهمندی از تحلیلگران بازار و استفاده از تحلیل درست دادهها
· ایجاد استراتژیهای مختص برند خود
· تولید محصولات با کیفیت و دارای تکنولوژی روز دنیا
· داشتن مشتریان وفادار و دائمی
بزرگترین سرمایه هر برندی همچون تکنو ای وی ، اعتماد مشتریان است. تکنو این مهم را به راحتی بدست نیاورده است؛ بلکه با تولید محصولات با کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش کامل و قیمت مناسب کالاها به مرور زمان جلب کرده است.
باید اشاره کنیم که برای تمامی کارمندان تکنو، رضایت مشتریان اولین هدف است. به همین دلیل این شرکت خدمات گارانتی خود را به صورت گستردهای توسعه داده است.
یکی از مهمترین عواملی که منجر به ایجاد اعتمادسازی در بین مشتریان نسبت به تولیدات تکنو شده است، صداقت این برند در معرفی محصولات است. به این صورت که حین خرید حضوری کارشناسان فروش تمامی نقاط قوت و ضعیف محصول مورد نظر را به مشتریان توضیح میدهند. همچنین در سایت فروشگاهی این شرکت نیز تمامی توضیحات محصولات به صورت دقیق نوشته شده است.
طبق آمارهای فروش و بازخوردهای مشتریان، از بین تمامی محصولات برند تکنو، موارد زیر جزء پرفروشترینهای سال 1403 و 1404 به شمار میروند:
· سرخ کن بدون روغن Te-547
· اسپرسو ساز Te-822
· آون توستر Te-552
· خردکن برقی Te-221
· جاروبرقی Te-1706
هر کدام از این محصولات، درصد بالایی در میزان فروش سال 1403 و بهار , و تابستان 1404 داشتهاند.
نکته: حین خرید مشتریان میتوانند با کارشناسان آنلاین یا حضوری تکنو مشورت کرده، تا بهترین مدل از محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.
با توجه به افزایش قیمتها و کاهش قدرت خرید، تمامی مشتریان علاقه دارند که محصولات برقی با کیفیتی را خریداری کنند. زیرا هزینه تعمیر یا خرید مجدد لوازم برقی علاوه بر هدر رفت هزینه، بار روانی منفی خواهد داشت. اما خوشبختانه برندهایی همچون تکنو با تولید محصولات با کیفیت خیال مشتریان را راحت کردهاند. برند تکنو با ثابت نگهداشتن کیفیت عالی محصولات خود و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش کامل، نمیگذارد آب در دل مشتریانش تکان بخورد.
چرخهای اقتصاد با اشتغال نیروی کار به گردش در میآیند. به همین علت است که پروژههای تولیدی به دلیل به کارگیری نیروی کار آنقدر مهم و ارزشمند هستند. یکی از مهمترین اصول مدیریتی برند تکنو، حمایت از اشتغال نیروی کار و توقف تولید است. به همین علت است که تکنو حتی در سختترین دوران رکود و تحریمها، هیچ کدام از نیروهای خود را تعدیل نکرده است. جالبتر این است که مدیران ارشد این برند بر سرمایهگذاری در آموزش تخصصی نیروی کار اصرار دارند.
این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و موسسه جام جم مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.