این مسابقه سرعتی_ورزشی که به مدت ۵۲قسمت ازشبکه ورزش سیما برای مخاطبان این برنامه و علاقهمندان به ورزش پخش میشود، با آیتمهای متنوع و شاد ضمن ارائه اطلاعات گوناگون ورزشی، شرکتکنندگان را وادار به چالش در یک رقابت ورزشی دوئلگونه میکند و بیننده تلویزیونی را تا مرز هیجان پیشمیبرد.
شصتثانیه با نگاهی نو و متفاوت به ورزش از زاویه دید یک مسابقه سعی دارد به اطلاعات ورزشی مخاطبانش بیفزاید و در نهایت تلاش، این برنامه درراستای ایجاد یک فضای اطلاعرسانی از رشتههای مختلف ورزشی است. البته در این میان، مسابقه با تحلیلها و راهنماییهای کارشناسان و متخصصان ورزشی همراه است که هم بر جذابیت و تماشایی بودن آن میافزاید و هم بر وجه اطلاعرسانی و آموزشی آن. شصتثانیه علیرغم اینکه یک مسابقه چالشی از نوع ورزشی است، هدف اصلی خود را تبدیل شدن به یک برنامه شاد، مفرح و سرگرمکننده در قاب تلویزیون تعریف کرده.
مسابقهای هیجانی ورزشی
رضا نصیری شهرضایی،تهیهکننده برنامه شصتثانیه با اشاره به اهداف این برنامه به خبرنگارجامجم گفت: «شصتثانیه» به سفارش شبکه ورزش سیما در ۵۲قسمت ۶۰دقیقهای تولید شده و روال کار تولید برنامه به این صورت است که در هر قسمت شش شرکتکننده حضور دارند که با هم بهصورت سرعتی به رقابت میپردازند و سوالات ورزشی را پاسخ میدهند و در هر مرحله یکی از آنها حذف میشود تا مسابقه به مرحله آخر میرسد و در نهایت دو نفر باقی میمانند. در آنجا یک دوئل بین این دو صورت میگیرد و یک نفر با جوایزی که جمعآوری کرده به مرحله آخر میرسد. در نهایت در آنجا با پنج شکارچی ما رقابت دارد. این شکارچیها، کارشناسان ورزشی رشتههای مختلف هستند که در برنامه حضور دارند مثل آقایان خیابانی، عامل و دوستان دیگر که در این مرحله میتوانند رقابتی را برحسب ثانیهها داشته باشند.هر فردی که بتواند زمان گروه دیگر را صفر کند برنده مسابقه شناخته میشود و با کسب جایزه برنامه را ترک خواهد کرد.
نصیری درباره این کارشناسان گفت: کارشناسان ورزشی که در مسابقه حضور دارند توانستهاند فضای خوبی را به این برنامه ببخشند و چالشهایی را برای شرکتکنندگان بهوجود بیاورند که به افزایش جذابیت برنامه کمک زیادی کرده است بهگونهای که در برخی قسمتها، کارشناسان ورزشی برنده شدند و در برخی قسمتها شرکتکنندگان. با توجه به اینکه در این برنامه سوالات مختلف ورزشی مورد پرسش قرار میگرفت، هر بینندهای در خانه خود را به معرض چالش قرار میداد و همین مسأله باعث میشد اطلاعات ورزشی مخاطبان و بینندگان تلویزیون افزایش پیدا کند. وی درخصوص اینکه شرکتکنندگان برای حضور در برنامه چطور انتخاب شدهاند، گفت: برای حضور شرکتکنندگان در مسابقه فراخوانی را بهصورت زیرنویس و تیزر برنامه از شبکه ورزش پخش کردیم که چیزی در حدود ۱۴هزار نفر ثبتنام کردند. از میان آنها پس از برگزاری چندین آزمون و مصاحبه، نفراتی که توانستند رتبههای بالایی کسب کنند به مسابقه راه پیدا کردند که تعدادشان بیش از ۳۰۰نفر بوده است.
فصل جدید متفاوتتر و جذابتر
تهیهکننده برنامه شصتثانیه درخصوص اینکه چه ایدههایی برای بخشهای مختلف و فصلهای آینده دارد، گفت: برای تولید فصل جدید برنامه اقداماتی را انجام دادیم و کلا ساختار مسابقه تغییر خواهد کرد که فکر میکنم بر جذابیت بصری و هیجانی آن خواهد افزود و مخاطبان با فضا و بخشهای متنوعتر و جدیدتری روبهرو میشوند که برایشان غیرقابل پیشبینی است.وی افزود: تولید مسابقه شصتثانیه از اواخربهمنماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا نوروز ۱۴۰۴ ما پخش ۵۲قسمت را ادامه دادیم که خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی در بین اقشار مختلف مردم، هم در بین خانمها و هم آقایان داشتیم که علاقهمند بودند اطلاعات ورزشی خوبی داشتند و آن را به چالش میکشیدند که همین بازخوردها و استقبال گسترده از این برنامه باعث شد مسئولان شبکه ورزش سیما بار دیگر آن ۵۲قسمت را بازپخش کند و بازخورد بیش از آن چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم و آمار بازدیدکنندگان مسابقه شصتثانیه در تلوبیون هم آمار بالایی بوده است.