جام جم آنلاین اصفهان؛ علی صالحی در این مراسم با اشاره به تجربه جنگ رسانهای و فرهنگی اخیر، خاطرنشان کرد: "امروز تهدید اصلی در حوزه نرم است و ما باید خود را بهروز کنیم." وی افزود که نسلهای جدید، بهویژه دهه هشتادیها و نودیها، مطالبات متفاوتی دارند که تا کنون کمتر به آنها توجه شده است. صالحی تأکید کرد: "یکی از گامهای مهم در دوره جدید مدیریت شهری، احیای پیوستهای اجتماعی و فرهنگی برای پروژههای عمرانی بود. این رویکرد پس از نزدیک به یک دهه دوباره در شورای شهر تصویب و به سرعت در دستور کار شهرداری قرار گرفت." وی اعلام کرد که فرآیندهای مربوطه تدوین شده و کارشناسان توانمند شهرداری در حوزه مهندسی فرهنگی به کار گرفته شدهاند. وی همچنین بر لزوم بومیسازی این رویکرد تأکید کرد و گفت: "پیوستهای اجتماعی و فرهنگی قرار نیست یک کار عاریهای یا مشاورهای باشد، بلکه باید از دل خود سازمان بجوشد و نهادینه شود." صالحی خبر داد که در آینده نزدیک لیست پروژههایی که دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی هستند، منتشر خواهد شد. عضو شورای شهر اصفهان به ضرورت بهرهگیری از ظرفیت سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری اشاره کرد و افزود: "روزانه حدود یک میلیون نفر از خدمات شرکتهای مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سازمان میادین استفاده میکنند. اگر این فرصت را برای مهندسی فرهنگی و بهرهگیری از رسانههای نوین مغتنم نشماریم، بخش بزرگی از مخاطبان را از دست خواهیم داد." در پایان، صالحی بیان کرد که تجربه تخصصی کردن معاونتهای فرهنگی در مناطق شهری موفق بوده است و افزود: "اکنون باید گام بعدی را برداریم و به سمت مهندسی فرهنگی و شناخت اجتماعی بر مبنای فعالیتهای تخصصی سازمانها حرکت کنیم تا حال و آینده اصفهان بهتر از گذشته رقم بخورد."
/*هاجر مقضی خبرنگار جامجم آنلاین اصفهان