ضرورت قهرمان‌سازی برای کودکان و نوجوانان
روابط عمومی رسانه ملی؛

ضرورت قهرمان‌سازی برای کودکان و نوجوانان

بازیگر مجموعه «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» با بیان اینکه از ضرورت‌های جذب مخاطب کودک به تلویزیون طراحی قهرمان‌های نمایشی است، گفت: امروز ما قهرمان‌هایی در عرصه تولیدات تلویزیونی مخصوص کودک طراحی نکرده‌ایم که مورد اقبال همه قرار گرفته باشند و مانند قهرمان‌های نمایشی قدیمی در خاطر کودکان ماندگار شوند و همه آن شخصیت را بشناسند.
کد خبر: ۱۵۲۲۱۵۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، بازیگر مجموعه «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» با بیان اینکه از ضرورت‌های جذب مخاطب کودک به تلویزیون طراحی قهرمان‌های نمایشی است، گفت: امروز ما قهرمان‌هایی در عرصه تولیدات تلویزیونی مخصوص کودک طراحی نکرده‌ایم که مورد اقبال همه قرار گرفته باشند و مانند قهرمان‌های نمایشی قدیمی در خاطر کودکان ماندگار شوند و همه آن شخصیت را بشناسند.

محمد مسلمی‌که از بازیگران مجموعه «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» است که این روز‌ها روی آنتن شبکه دو سیماست، در هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: تا محتوای قوی نداشته باشیم و هنرمندان را اعم از نویسنده، شاعر، بازیگر، کارگردان، طراح و… را دور هم جمع نکنیم، ایده‌هایی که برای تولیدات کودک رسانه ملی در نظر داریم، محقق نمی‌شود.

وی افزود: مرکز کودک‌ونوجوان سیما نیز باید فراخوان بدهد و از همه دست‌اندرکاران حوزه کودک بخواهد تا برای سیاست‌گذاری و افزایش کیفیت برنامه‌های کودک تلویزیون، وارد عمل شوند. عرصه کودک نیازمند برنامه‌های عروسکی و حرفه‌ای است که برای مخاطبان امروزی جذابیت داشته باشد و تا تصمیم‌گیران نتوانند به چشم‌انداز مشترکی در مورد برنامه‌های کودک برسند، به نقطه مطلوب نمی‌رسیم.

مسلمی یادآوری کرد: توجه به محتوای مربوط به کودک در شبکه‌های سیما یک ضرورت است. ما این روز‌ها با تنوع رسانه‌ها ازجمله تلفن‌های همراه، شبکه تلویزیونی خارجی و ماهواره‌ای و… طرف هستیم. باید از خودمان بپرسیم که در این عرصه رقابتی واقعاً برای کودکان چه کاری در صداوسیما انجام داده‌ایم؟ مرکز کودک‌ونوجوان می‌تواند با برنامه‌ریزی، فضا را تغییر دهد و برای مخاطبان تهران و سایر شهر‌ها برنامه‌هایی را روانه آنتن کند که در برگیرنده نیاز‌های روز کودک است.

این پیشکسوت برنامه‌سازی برای کودکان اظهار کرد: از ضرورت‌های جذب مخاطب کودک به تلویزیون طراحی قهرمان‌های نمایشی است. امروز ما قهرمان‌هایی در عرصه تولیدات تلویزیونی مخصوص کودک طراحی نکرده‌ایم که مورد اقبال همه قرار گرفته باشند و مانند قهرمان‌های نمایشی قدیمی در خاطر کودکان ماندگار شوند و همه آن شخصیت را بشناسند.

وی ادامه داد: رسانه‌های دنیا برای ترسیم دنیایی بهتر روی کودکان و نوجوانان کار می‌کنند و به نظرم ما هنوز نتوانستیم آن‌طور که باید، حق این گروه سنی را در رسانه ادا کنیم. شخصیت‌پردازی‌های قوی در تلویزیون می‌تواند تبدیل به الگویی سالم برای کودکان شود و آنها را در مسیر زندگی راهنمایی کند.

مسلمی‌با تأکید به اینکه علاوه بر استفاده از تجربیات هنرمندان قدیمی‌باید از استعداد‌های جدید عرصه‌های نمایشی نیز در برنامه‌های تلویزیون استفاده کرد، گفت: خلاقیت و نشاط و الگوسازی از ارکان یک برنامه کودک حرفه‌ای است. تعداد بسیار اندکی از برنامه‌های کودک ما دارای چنین شاخص‌هایی هستند و باید روی تقویت عناصر خلاقانه بیشتر کار کنیم.

زمانی که ما بار دیگر با مجموعه «دوقلو‌ها در شهر پنج‌ستاره» به آنتن رسانه ملی برگشتیم، روی فانتزی، جذابیت بصری، موسیقی و نشاط برنامه تأکید داشتیم و کارگردان نیز تلاش کرده بچه‌ها را با مهارت‌های مختلفی آشنا کند و تولیدی جذاب به آنها ارائه دهد.

newsQrCode
برچسب ها: رسانه ملی‌
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰