زخم‌کاری به زیبایی

زخم‌کاری به زیبایی

محصولات زیبایی کره‌ای یا همان «کی بیوتی» شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت پوست، آرایش و لوازم آرایشی از کره‌جنوبی، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب‌شان در سال‌های اخیر تقاضای چشمگیری در آمریکا داشته‌اند. محبوبیت جهانی فرهنگ کره‌جنوبی، از کی‌پاپ تا سریال‌های کره‌ای، نقش مهمی در افزایش اقبال به این محصولات ایفا کرده است اما با اعمال تعرفه‌های جدید وارداتی توسط دولت آمریکا، آینده این صنعت در بازار این کشور با چالش‌هایی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۵۱۳۲۲۲
 
جذابیت محصولات «کی بیوتی»
پرل ماک، طراح گرافیک ۲۷ ساله ساکن آمریکا، به بی‌بی‌سی می‌گوید که دوستانش او را با محصولات «کی بیوتی» آشنا کردند. او معتقد است محصولات کره‌ای نسبت به برخی برندهای غربی که گاهی خشن‌تر هستند، برای پوستش مناسب‌ترند. به گفته او: «۹۵ درصد محصولات مراقبت پوستم از برندهای کی بیوتی هستند.» در سال ۲۰۲۴، آمریکایی‌ها حدود ۱.۷میلیارد دلار (۱.۳میلیارد پوند) برای محصولات «کی بیوتی» هزینه کردندکه نسبت به سال قبل بیش از۵۰درصد افزایش نشان می‌دهد. این محصولات نه‌تنها قیمت جذاب‌تری نسبت به رقبای غربی دارند بلکه از موادی مانند عصاره هارت‌لیف و موسین حلزون استفاده می‌کنند که در غرب، کمتر رایج ‌است.
   
تأثیر تعرفه‌های جدید
دونالد ترامپ،برکالاهای وارداتی ازکره‌جنوبی تعرفه ۱۵درصدی اعمال کرده است.این رقم کمتر از تعرفه ۲۵درصدی تهدیدشده قبلی است اما مصرف‌کنندگان محتاطانه عمل می‌کنند.خرده‌فروش «کی بیوتی» به نام سانت برند گزارش داد که پس از اعلام تعرفه‌ها در ماه آوریل، سفارش‌ها حدود ۳۰ درصد افزایش یافت. چین واره، بنیان‌گذار سانت برند، به بی‌بی‌سی می‌گوید: «وقتی خبر تعرفه‌ها منتشر شد، مشتریان برای مقابله با این طوفان استراتژیک عمل کردند. آنها در برابر عدم اطمینان آماده می‌شوند.»
   
افزایش سفارشات پیش از تعرفه‌ها
ویننی ژونگ، مدیر یمی از فروشگاه‌های «کی بیوتی» می‌گوید پس از تهدیدات تعرفه‌ای، این فروشگاه سفارشات بیشتری ثبت کرده است. او اخیرا هشدارهایی از تأمین‌کنندگان دریافت کرده که خرده‌فروشان را به «انبار کردن قبل از اعمال تعرفه‌ها» تشویق می‌کردند. هر دو خرده‌فروش معتقدند که تعرفه‌ها قیمت محصولات «کی بیوتی» را افزایش خواهد داد. چین واره می‌افزاید: «هرکسی که فکر می‌کند قیمت‌ها در دو سال آینده ثابت می‌ماند ساده‌لوح است.»
   
سیاست‌های تجاری و تولید داخلی
هدف اصلی سیاست‌های تجاری ترامپ، تشویق به تولید بیشتر کالاها در داخل آمریکاست. اما مشخص نیست که آیا این سیاست باعث می‌شود خریداران آمریکایی به محصولات زیبایی تولید داخل روی بیاورند یا خیر. پرل ماک می‌گوید: «من اغلب به دنبال جایگزین‌های تولید آمریکا هستم اما هنوز که محصولی به اندازه محصولات کی بیوتی که استفاده می‌کنم، مؤثر باشد،پیدا نکرده‌ام. بنابراین هنوز به سراغ محصولات آمریکایی نمی‌روم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰