ضمن تأیید سخنان درست و دقیق آقای پزشکیان باید به این نکته اشاره کنم که حدود دو هفته قبل، در حضور یکی از اعضای فعال هیأترئیسه مجلس شورای اسلامی و با همراهی جمعی از صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت کشور بهویژه تعدادی از معاونان وزرا و مدیران کل ادوار وزارت آموزشوپرورش نشستی برای همفکری و تبادلنظر تشکیل یافت. در آن جلسه، یکی از دوستان عزیز ما راجع به تنوع بیستوسهگانه مدارس در آموزشوپرورش سخن گفت و وجود چنین وضع نابسامانی را ماحصل عدم توجه به مقوله مهم عدالت آموزشی دانست. وقتی جایگاه محوری مدارس دولتی سالها مورد بیمهری متولیان امور قرار گیرد، نتیجه همان میشود که رئیسجمهور محترم هم از پرداختن ناقص بخشی از مراکز آموزشی سمپاد به جنبههای هویتی و ارزشهای فرهنگی شکوا میکند و از واقعیتی ملموس سخن میگوید. راهحل برونرفت از این مشکلات، اولویت و رجحان دادن به مدارس دولتی و تعطیلکردن اکثر این ۲۳ نوع مدرسهای است که نه در همافزایی با نظام تعلیم و تربیت که در رقابتی نامتوازن با طبقات متوسط و محروم جامعه، برخلاف قانون اساسی، آموزش را طبقاتی و بیعدالتی آموزشی را به امری عادیانگاری شده و رایج تبدیل کردهاند!