شرکت «شاهکار سیستم هوشمند» با ارائه سامانه آنلاین «نوتِکس»، خدمات مکمل درمان سرطان را برای بیماران ارائه می‎دهد

نوتِکس حامی آنلاین بیماران در نبرد با سرطان

متخصصان شرکت «رایان تجارت دز پارت» سامانه هوشمند خریدوفروش بی‎واسطه ماهی‎های سردآبی و مرجع استعلام قیمت روز انواع ماهی و آبزیان را ابداع کرده‌اند

آی مزرعه اولین بازار مجازی شیلات کشور

اگر در منطقه‌ای سردسیر، زمین بی‌استفاده با چاه یا چشمه دارید، دوستدار طبیعت و حیوانات هستید و همیشه به‎فکر راه‎اندازی کسب‌وکار خودتان بوده‎اید، استخر پرورش ماهی قزل‎آلا می‎تواند گزینه پیشنهادی جذابی باشد.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۲۱

آی مزرعه اولین بازار مجازی شیلات کشور

علاوه‎بر این‌که از زمینتان درآمد خواهید داشت، به‎اشتغال‎زایی هم کمک کرده‎اید. برای شروع این مسیر هم نگران دانش علمی و فنی آن و تهیه تجهیزات و امکانات نباشید. شرکت خلاق و نوآور «رایان تجارت دز پارت» با نام تجاری «آی‎ مزرعه» با برگزاری دوره‎های آموزشی، امکان تهیه بسته‎های آموزشی، تامین نیازهای پرورش‎دهندگان ماهی و کلینیک مشاوره در کنار شماست تا به‎بیشترین بازدهی در کمترین زمان برسید.

«آی‎ مزرعه» پلتفرمی برای ارتباط مستقیم تولیدکننده‎ها با خریداران عمده است. در این سامانه پرورش‎دهندگان می‎توانند بازارهای خود را مستقیم و باحذف واسطه‎ها پیدا کنند.

استان چهارمحال و بختیاری به‎دلیل بهره‌مندی از نزولات جوی فراوان، چشمه‎ها، سرچشمه‌های رودخانه‎های کارون و زاینده‎رودبا اقلیمی سردسیر، زمینه مساعدی برای رشد و پرورش ماهیان سردآبی دارد و بزرگ‎ترین کارخانه‎ها و واحدهای صنعتی شیلات در این استان قرار دارند.

ازهمین‎رو به‎قطب کشور در این بخش تبدیل شده است و شغل تعدادزیادی از مردم این سرزمین نیز پرورش ماهی یا کارهای وابسته به این حوزه است.

رضا باقری، فارغ‎التحصیل رشته مهندسی صنایع است و برای آینده کاری‎اش حرفه پدر و خانواده خود، یعنی پرورش ماهی را انتخاب کرده است.

به‎همین دلیل، با کمبودها و مشکلات این حوزه به‎خوبی آشناست و با راه‎اندازی اولین سامانه تخصصی درحوزه شیلات برای فروش بدون واسطه محصولات پرورش‎دهندگان و تولیدکنندگان بانام آی‏مزرعه، راه‎حلی اندیشیده است.

مدیرعامل این شرکت نیازهای این حوزه را به دو بخش تقسیم می‎کند: «آموزش، اولین نیاز شروع کار همه تولیدکنندهاست و در این زمینه هیچ مرجع آموزشی معتبری وجود ندارد و حتی آموزش‎های دانشگاهی هم برای شروع عملی این حرفه مناسب نیست.»

مهندس باقری در معرفی دومین نیازمندی این بخش می‎گوید: «واسطه‏ های زیاد این حوزه، بزرگ‌ترین و اصلی‎ترین مشکل فعالان شیلات هستند.

ما در زنجیره تامین دو شکل از واسطه را داریم؛ واسطه‌هایی که بین مراکز تکثیر، تفریخ و پرورش ماهی وجود دارند و واسطه‌هایی که از مرحله تولید تا فروش ماهی کار می‎کنند. سال‎هاست سودی که باید به تولیدکننده‎ها برسد به جیب این واسطه‎ها می‌رود.»

آی‎ مزرعه پس از سه سال تحقیق و مطالعه برای حل نبود آموزش‎های مرجع در این زمینه و حذف واسطه‎ها در اوایل سال ۹۸ شکل گرفت.

در آی‎ مزرعه، پرورش‎دهنده‎ها هرآنچه را برای تولید محصولاتشان نیاز دارند، بی‎واسطه و باکمترین قیمت می‎توانند مستقیم از تولیدکننده‎ها بخرند و زمانی که محصول آماده ورود به بازار می‌شود، بدون واسطه محصولشان را به فروشنده‎های عمده و فروشگاه‎های خرده‌فروشی برسانند.

به‎گفته مهندس باقری، آی‎مزرعه هیچ نمونه داخلی یا خارجی مشابهی ندارد و درحال‎حاضر ۹۰درصد پرورش‎دهندگان کشور با این سامانه آشنا هستند و بیشتر آنها در این سامانه فعالیت مستقیم دارند.

قدمی بزرگ درحذف واسطه‎های منفی بازار شیلات

مهندس باقری با اشاره به‎این‌که آی‎مزرعه، خدمتی منحصربه‎فرد در بازار شیلات کشور است، به جام‎جم می‎گوید: «باتوجه به تغییر رفتار خریداران و ترجیح آنها بر خرید مجازی، اگر پرورش‎دهندگان مشارکت بیشتری داشته باشند و افراد بیشتری در این سامانه عضو شوند، آی‎مزرعه می‎تواند به‎عنوان مرجع خریدوفروش ماهی قزل‎آلا در کشور شناخته شود.»

مدیرعامل این مجموعه، درادامه می‏افزاید: «ما پیشنهاد همکاری و مذاکره‌ای نیز با اتحادیه کشوری شیلات داشته‌ایم تا به‎عنوان سامانه اصلی اتحادیه ماهی‎های سردآبی کشور به اتحادیه شیلات در ساماندهی بیشتر این صنعت کمک کنیم.همچنین اگر دستگاه‌های ذیربط و مسؤولان مربوط نیز همکاری کنند، با توجه به‌این‌که این سامانه بیشترین عضو ومخاطب را دارد، می‎تواند به‌ساماندهی بخش شیلات کمک‌کند.»

رضا باقری معتقد است: «مزرعه‎داران در آی‎مزرعه به‎جای روش‎های سنتی و فروختن به واسطه‎ها، می‎توانند بازاریابی مستقیم و گسترده‎تری داشته باشند و سود بیشتری به‎دست آورند، همین‎طور خریداران هم با قیمت کمتری نسبت به‎قبل خرید خواهند کرد و محصولی تازه و مطمئن می‎خرند.»

خدمات سامانه آی‎ مزرعه در یک نگاه

ثبت سفارش برای خرید از مزرعه‎داران: آی‎مزرعه امکان پیش‎فروش محصولات مزرعه‎داران را فراهم کرده است تا خریداران بتوانند برای بازارهای هدف خود برنامه‎ریزی کنند. به‎علاوه تمام فروشگاه‎ها و شرکت‎های بسته‎بندی و صادرات نیز می‎توانند به‎کمک این پلتفرم محصولات و تولیدکننده‎های معتبر را شناسایی کنند و ثبت سفارشی مطمئن در آی‎مزرعه داشته باشند.

دریافت قیمت روز انواع ماهی و آبزیان: از آنجا که آی‏مزرعه هرروز با مزرعه‎داران درارتباط است، می‎تواند قیمت روز انواع ماهی و آبزیان را اعلام کند. این سامانه درحال‎حاضر، مورد استناد قیمت خریداران و فروشندگان و مزارع است.

ساخت فروشگاه در بازار مجازی شیلات: تمام شرکت‎ها و واحدهای صنعتی تولیدکننده ابزار و تجهیزات، خوراک، مکمل و دارو و انواع محصولات فرآوری، می‎توانند فروشگاه آنلاین خود را در آی‎مزرعه ایجاد کنند و باهزینه تبلیغاتی پایین‎تر محصولات خود را مستقیم به‎دست پرورش‎دهندگان و فعالان حوزه شیلات برسانند. باتوجه‎به این‌که بازار هدف این فروشنده‎ها، کاربران آی‎مزرعه هستند، محصولشان زودتر شناخته شده و سریع‎تر هم به بازار معرفی می‌شود.

نمودارهای تحلیلی برای پرورش‎دهندگان: آی‏مزرعه، نحوه عرضه و تقاضا و نمودارهای تحلیل قیمت را در اختیار پرورش‌دهندگان قرار می‎دهد تا بتوانند برای زمان ورود محصول به‎بازار برنامه‎ریزی داشته باشند.

کلینیک مشاوره: در این قسمت می‎توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان دلسوز آی‏مزرعه برای مزرعه‎ای سالم و پردرآمد کمک بگیرید. کافی است در این سامانه حوزه موردنظر برای مشاوره و نوع مشاوره تلفنی یا حضوری را انتخاب کنید.

آموزش: آی‏ مزرعه برگزارکننده دوره‏های تخصصی تکثیر ماهی‎های سردآبی، آموزش تخصصی استفاده از داروها و ضدعفونی‏کننده‎ها، جیره‎نویسی تغذیه آبزیان، آموزش بیماری‎شناسی ماهی‎ها و بیماری‎های ویروسی ماهی قزل‎آلاست. این دوره‎ها به‎صورت حضوری در سالن‎های بزرگ و با رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی برگزار می‎شود و به‎صورت بسته‌های آموزشی نیز با تصویربرداری مرحله‎به‎مرحله و با بیان ساده و روان برای علاقه‏مندان آماده شده‏اند. آی‏مزرعه مرکز شماره یک نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری است و به‎فراگیران، پس از گذراندن این دوره‎ها، مدرک معتبر از سازمان نظام مهندسی اعطا می‎شود.

آی مزرعه اولین بازار مجازی شیلات کشور

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها