«برو پی کارت» حامی همه دانش آموزان 

نشست خبری برنامه «برو پی کارت» شبکه امید سیما پیش از ظهر دوشنبه ۱۹ شهریورماه با حضور عوامل این برنامه در سالن جلسات روابط‌عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.
نشست خبری برنامه «برو پی کارت» شبکه امید سیما پیش از ظهر دوشنبه ۱۹ شهریورماه با حضور عوامل این برنامه در سالن جلسات روابط‌عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۷۵
نویسنده رسول شمالی ورزنده‌ - گروه رسانه

به گزارش خبرنگار جام‌جم، عوامل برنامه برو پی کارت شبکه امید رسانه‌ملی اعم از تهیه‌کننده، کارگردان، مجری و همچنین سایر دست‌اندرکاران تولید این برنامه ابتدا صبح روز دوشنبه ۱۹ شهریور با حضور در امور مخاطبان روابط‌عمومی رسانه‌ملی ضمن گفتگو با مخاطبان و علاقه‌مندان این برنامه در اقصی نقاط کشور، پای درد‌دل‌ها و دغدغه‌های آن‌ها نشستند و به درخواست‌ها و پیشنهاد‌های آن‌ها توجه کرده و قول مساعدت دادند که پیگیر مطالبات‌شان از مسئولان آموزشی کشور باشند. عوامل تولید برنامه برو پی کارت سپس در یک نشست خبری که در سالن جلسات روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در جام‌جم برگزار شد، شرکت کردند. 

در این نشست وحید ولی، تهیهکننده این برنامه با بیان این‌که برنامه برو پی کارت به‌دنبال رفع دغدغه‌ها و مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم و افراد بی‌بضاعت جامعه است، گفت‌: امروز در واحد امور مخاطبان روابط‌عمومی سازمان بیشترین تماس‌هایی که داشتیم از مناطق محروم و دورافتاده کشور بود که در رابطه با روند تحصیلی خود سؤال‌های زیادی داشتند که ما را امیدوار کرد تا به‌طور جدی به مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم بپردازیم. هدف ما در این برنامه هدایت و راهنمایی همه دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان مناطق محروم در مسیر درست تحصیلی و شغل آینده‌شان است. 

وی افزود‌: مخاطب خاص این برنامه غالبا بچه‌های پایه دوازدهم دبیرستان هستند، اما ما مخاطبان این برنامه را از بچه‌های پایه هشتم دبیرستان را هم در‌نظر می‌گیریم و حتی دانشجویان سال اول دانشگاه هم از مخاطبان ما هستند. 

تهیه‌کننده این برنامه با بیان این‌که ما سعی کردیم در این زیست‌بوم آموزشی، سامانه، رسانه و میدان را امسال که سال دوم برنامه است تا حد زیادی به پیش ببریم و به موفقیت‌هایی هم رسیده‌ایم، گفت‌: مخاطبانی که به سامانه ما مراجعه کردند یا از طریق پیامک با ما در ارتباط بودند بیشتر از مناطق محروم کشور بودند. 

وی همچنین گفت: به این نتیجه رسیدیم که یک برنامه چالشی آموزشی مثل برنامه چالشی ثریا درخصوص آموزشی داشته باشیم که بتوانیم برخی از مسائل و مشکلات حاشیه‌ای آموزشی کشور به‌خصوص در مورد دانش‌آموزان بی‌بهره از امکانات آموزشی را به چالش بکشیم و از مسئولان کشور مطالبه‌گری کنیم. 

تهیه‌کننده برنامه برو پی کارت با تاکید بر این‌که مهم‌ترین هدف ما در این برنامه هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان است، گفت‌: ما قرار است که نگاه جدی به موضوع آموزش‌و‌پرورش کشور داشته باشیم. در واقع به سیستم آموزش‌و‌پرورش هم کمک کنیم و در کنار این مسأله به کمک دانش‌آموزان هم بشتابیم و آینده موفقی را برای آن‌ها ترسیم کنیم. 

محمدرضا ارکان، کارگردان برنامه برو پی کارت شبکه امید سیما هم در ادامه این نشست خبری با بیان این‌که با مخاطبان بسیاری از همه نقاط کشور صحبت کردیم، گفت‌: خوشبختانه بازخورد‌های خیلی خوب و امیدوارکننده‌ای از دانش‌آموزان و والدین‌شان گرفتیم و بیشتر مخاطبان از این برنامه رضایت داشتند. 

وی افزود‌: امروز بیشترین دغدغه دانش‌آموزان پایه آخر دبیرستان، کنکور و انتخاب رشته دانشگاهی است. خیلی از این عزیزان پس از فارغ‌التحصیلی متوجه می‌شوند رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند مفید نبوده و پشیمان هستند؛ به‌خاطر همین امر در برنامه بخشی را تحت عنوان «دور برگردان» اضافه کردیم که به‌طور ویژه به این موضوع می‌پردازد. 

ارکان همچنین خاطرنشان کرد: در برنامه برو پی کارت یکی از اهداف مهم ما این است که دانش‌ آموزان را به‌گونه‌ای راهنمایی کنیم و مشاوره بدهیم که رشته تحصیلی خود را متناسب با شغل و علاقه‌ای که به آن رشته دارند، انتخاب کنند و به هیچ وجه قصد نداریم عنوان کنیم چه رشته‌ای خوب است یا چه رشته‌ای خوب نیست و در واقع قصد ما این است که مسیر درست تحصیلی فرد را با شغلی که متناسب با آن است برای دانش‌آموزان تبیین کنیم. 

کارگردان برنامه برو پی کارت در پایان صحبت‌هایش با بیان این‌که این برنامه در راستای کمک به دانش‌آموزان دبیرستانی برای حضوری موفق در جامعه است، گفت: ما در این برنامه علاوه بر این‌که به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته دانشگاهی مشاوره می‌دهیم تا رشته متناسب با شغل مورد نظر در جامعه را انتخاب کنند از سوی دیگر هم به آن‌ها تفهیم می‌کنیم که برای پیدا کردن شغل مناسب در جامعه حتما نیازی به گذراندن رشته دانشگاهی آن شغل نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها