معرفی 5 هنرمند ایرانی در نمایشگاه استانبول

هفته گذشته گالری اثر با ارائه آثار پنج هنرمند ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هنر استانبول ۲۰۱۴ حضور پیدا کرد.
کد خبر: ۷۲۴۹۲۱
معرفی 5 هنرمند ایرانی در نمایشگاه استانبول

گالری اثر در دومین نمایشگاه بین‌المللی هنر استانبول که از چهارم تا ششم مهر (بیست و ششم تا بیست و هشتم سپتامبر ۲۰۱۴) برگزار شد، در کنار ۷۴ گالری از ۲۲ کشور جهان حضور پیدا کرد. علیرضا آدمبکان، محمدحسین عماد، رضا لواسانی، احمد مرشدلو و بابک روشنی‌نژاد پنج هنرمندی بودند که در غرفه گالری اثر در این رویداد معرفی شدند.

هدف از حضور گالری اثر، در این رویداد بین المللی، آشنایی هرچه بیشتر گستره متنوعی از بازدیدکنندگان، هنرمندان و علاقه‌مندان هنر از سرتاسر دنیا با آثار منتخب پنج هنرمند شناخته شده هنر معاصر ایران عنوان شده است.

گالری اثر در دومین نمایشگاه بین المللی هنر استانبول، همچنین کتاب بتازگی منتشر شده‌ از آثار و پروژه‌های هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشت.

نقاشی علیرضا آدمبکان که در این رویداد معرفی شد، با عنوان «احتضار» بیانگر احساسات درونی او در ارتباط با سنت و مذهب است؛ احساساتی که به‌‌طور قابل‌توجهی در طول دوران رشد وی وجود داشته‌ و در نقاشی‌های او انعکاس پیدا کرده‌ است.

محمدحسین عماد در مجسمه‌ای با عنوان "Interior"، اثر دیگری را که حاصل تعاملی میان مفهوم و سبک است، به نمایش می‌گذارد. عماد عموماً برای کارهای شاخصش با چوب و فلز شناخته شده است و از سال ۲۰۱۲ به استفاده از مواد مصنوعی رو آورده و تجربیاتی در زمینه نور‌پردازی نیز به‌دست آورده است که در ‌‌نهایت مجسمه‌های منحصر به‌فردش را تکمیل می‌کند.

رضا لواسانی در کنار نقاش بودن، برای مجسمه‌های بزرگش از شخصیت‌ها و اجسام افسانه‌ای و شعرای شناخته شده بهره برده است. گالری اثر در این نمایشگاه آخرین اثر این هنرمند با عنوان «زندگی» را به نمایش گذاشت که از تعدادی شیء ساده تشکیل شده و با جزئیات ساخته شده‌است و شاخصه شاعرانه هنرمند را با خود همراه دارد.

نقاشی بزرگ و درون‌نگر احمد مرشدلو با عنوان «پس از تعلیق» اثر دیگری از این هنرمند است که بیانگر برداشت شخصی‌اش از جامعه‌ای است که او نه‌ تنها آن را شناسایی کرده، بلکه توانسته به‌صورت بصری نیز این برداشت خود را به نمایش بگذارد. به‌عنوان یک نقاش اجتماعی، مرشدلو برای طراحی‌ها و نقاشی‌های بزرگش با جوهر شناخته شده‌است. این نقاشی‌ها نشان دهنده برخی تصاویر جامعه معاصر در شرف تغییرات پی‌درپی است.

پرتره «دیپتیچ» بابک روشنی‌نژاد اثر دیگری از این مجموعه بود که به نمایش گذاشته شد. آثار روشنی‌نژاد به لحاظ سبک فیگوراتیو و استفاده از رنگ روغن به‌صورت سنگین و خام شناخته شده است. روش او در نقاشی به‌عنوان ابزاری انتزاعی و رسا و انتخاب سوژه‌هایش، نشانگر ایده‌های عمیق و متفکرانه وی در رابطه با شکل، وجود و واقعیت است.

دومین نمایشگاه بین المللی هنر استانبول رویکرد امسال خود را تحت عنوان پروژه‌ای به پیش می‌برد و طی آن 15 موضوع تفکربرانگیز را برای برنامه گفت‌وگوهای امسال نمایشگاه بین‌المللی هنری جمع‌آوری کرده بود. برنامه گفت‌وگو و مباحثه نمایشگاه بین‌المللی هنری رخدادی به مدت یک سال و متشکل از پروژه‌های حمایت شده در شهر استانبول بود. شرکت‌کنندگان این رویداد تماما افراد تاثیرگذار فرهنگی هستند. در این پروژه آثار هنری، نمایشگاه‌ها، اجرا‌ها، سخنرانی‌ها و مباحثه‌ها بتازگی انجام شده در زمینه سیاست فرهنگی گرد هم آورده شده بود. در جریان این رخداد‌ها، شرکت‌کنندگان پیشنهادهای فرهنگی متنوعی را از طریق آثار خود ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها