نسل ششم شورولت کامارو رونمایی شد + عکس

سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، تصاویر جاسوسی و اطلاعات متفرقه، نسل ششم ماسل‌کار اصیل آمریکایی، شورولت کامارو به روی صحنه آمد. خودرویی با ایده‌های جدید، طراحی تکامل‌یافته و فنّاوری بالا که قرار است در عملکرد و تجهیزات، به یک سطح جدید برسد.
کد خبر: ۷۹۸۶۸۳
نسل ششم شورولت کامارو رونمایی شد + عکس

این کاملاً واضح است که جنرال موتورز می‌خواهد با کاماروی جدید، خون رقبا را در شیشه کند. کامارو، اعتبار و آبروی GM به‌عنوان یک ماسل‌کار اصیل است. تفاوت‌های این خودرو با فورد ماستنگ و داج چلنجر بیش از گشته است.

کاماروی جدید تغییرات ظریفی داشته است. اما باید بهبودهای آن در عملکرد را نقطه قوت آن دانست.

درحالی‌که یک موتور جدید شش سیلندر قوی‌تر و یک موتور V8 تجدیدنظر شده را می‌توان انتخاب نمود، برای نخستین بار، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر نیز، به قلب کامارو راه خواهد یافت.

موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری برگرفته از کادیلاک‌های ATS و CTS به‌عنوان پیشرانه مدل پایه کامارو از 275 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد.

این گزینه می‌تواند دست کامارو را برای رقابت با ماستنگ های چهار سیلندر اکوبوست، باز بگذارد.

هرچند فورد ماستنگ چهار سیلندر از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است، اما احتمالاً موتور چهار سیلندر کامارو مقرون‌به‌صرفه تر باشد.

مصرف سوخت این پیشرانه در بزرگراه‌ها به 7.84 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن نیز زیر 6 ثانیه می‌باشد.

موتور V6 با حجم 3.6 لیتر هم 335 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از مدل قبلی کامارو با افزایش 10 اسبی قدرت به اینجا آمده و یکی از پیشرانه‌های احتمالی کادیلاک CT6 نیز در آینده خواهد بود.

برای طرفداران خودروهای سنتی آمریکایی هم، مدل SS از موتور ارتقا یافته 6.2 لیتری V8 سری LT1 بهره می‌برد که قدرت آن به 455 اسب‌بخار و گشتاور آن به 617 نیوتن‌متر، بالغ می‌گردد.

این موتور می‌تواند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک جفت شود.

در مدل SS سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو نیز برخلاف دو مدل دیگر به صورت استاندارد قرار می‌گیرد.

کاماروی جدید روی پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب آلفای جنرال موتورز بنا می‌شود که وزن کمتر و دینامیک بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

این پلتفرم با کادیلاک ATS نیز مشترک است و از نظر دینامیک با BMW سری 3 مقایسه می‌شود. سیستم تعلیق مگنتیک به صورت اختیاری نیز ارائه می‌شود.

بدین ترتیب انتظار می‌رود سواری بهتر و جذاب‌تری را از کامارو به‌عنوان پرفروش‌ترین ماسل‌کار آمریکایی شاهد باشیم.

هدف اعلام شده برای کامارو، تنها کاهش 90 کیلوگرمی وزن پلتفرم آن نبوده، بلکه این خودرو اکنون، اسپرت تر و دقیق‌تر شده و بیشتر همانند یک کوپه با عملکرد بالای واقعی به نظر می‌رسد تا یک سدان دو درب.

این خودرو 5.8 سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبل شده و 2.5 سانتی‌متر نیز باریک‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است.

خطوط متعدد روی بدنه، گلگیرهای متورم و حجم‌های عضلانی هنوز به طراحی کاماروی قبلی وفادار مانده‌اند و به‌راحتی حضور یک کامارو را اعلام می‌کنند.

چراغ‌ها از نوع زنون روی نواری از LED قرار گرفته‌اند و البته در مدل‌های پایه با نوع هالوژنی جایگزین می‌شوند.

شاید تغییرات ظاهری کمتر از حد انتظار باشد اما شورولت بیشتر به بخش فنی ماجرا دقت داشته است.

فضای داخلی کامارو، به‌مراتب به‌روزتر و پیشرفته‌تر شده است. یک نمایشگر 8 اینچی با قابلیت تنظیم به‌عنوان مرکز اطلاعات و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است.

کنترل‌های سیستم تهویه نیز ساده‌تر و زیباتر شده‌اند. ترمزدستی به صورت الکترونیکی درآمده است. نورپردازی داخلی نیز فضایی مدرن را خلق نموده است.

شورولت کامارو یک ماشین تنومند آمریکایی ریشه‌دار است. اکنون این خودرو با تکنولوژی بالاتر، رقابت را به سمت دیگری از رینگ برده است.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها