
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
هدایت الله خادمی در گفتوگو با جامجم آنلاین با اشاره به برگزاری برخی کلاس ها در محل نگهداری حیوانات اظهارداشت: این روستاها از امکانات رفاهی محروم هستند؛ بیشتر کلاسها در این مناطق در فضای سرباز یا در مدارس با قدمت بیش از 50 سال و در برخی مناطق دورتر در زیر درختان برگزار میشود.
نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: تعدادی از روستاییان در این مناطق با خالی کردن محل نگهداری علوفه و یا حیوانات، آن را به کلاس درس اختصاص دادند که در گذشته نیز عکسهایی از این کلاس درس منتشر شد و حتی معلم نیز در همان مکان میخوابید.
وی با اشاره به وضعیت موجود در این روستاها تصریح کرد: از لحاظ فیزیکی وضعیت بسیار بدی حاکم است و خیرین نیز به این مناطق خیلی توجه نکردند، گرچه در سال 96 با انتشار تصاویر کلاسها در محل نگهداری حیوانات برخی خیرین آمدند و چند مدرسه برای این مناطق ساخته شد.
نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به وضعیت مدارس در شهر ایذه تاکید کرد: در شهر ایذه ساختمانهای مدارس بیش از 50 سال قدمت دارد و تعمیرات و بازسازی نیز انجام نشده است. در این مدارس امکانات گرمایشی و سرمایشی نیز فراهم نیست.
خادمی با بیان فاصله زیاد برخی روستاها با مدارس افزود: برخی از روستاها حدود 3 هزار نفر جمعیت و در فاصله 4 کیلومتری شهر قرار دارند اما فاقد دبیرستان هستند؛ برخی دیگر نیز با شهر بیش از 20 کیلومتر فاصله دارند و دختران برای رفتن به دبیرستان باید به شهر بیایند، با مشکلات موجود برای رفت و آمد به شهر و دیگر مسائل ناچار بیشتر دانشآموزان ازجمله دختران ترک تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر سطح آموزش هم بسیار پایین آمده و با تغییر کتب درسی، میزان آشنایی معلمین با نحوه تدریس نیز کم شده است؛ سیستم آموزشی کشور به یک سیستم معیوب، بیمار و ناکارآمد مبدل شده است.
نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: امروزه رابطه بین معلم و دانش آموز درست نیست و احترام وجود ندارد، همچنین مورد تایید یکدیگر نیستند و بطور کلی بیسوادی نیز در حال ترویج است؛ همگی یک مدرک دکترا در دست داریم اما به اندازه کلاس نهم در 50 سال پیش نیز سواد نداریم.
خادمی درباره مشکلات معلمین در مناطق محروم تصریح کرد: معلمها از زحمت کشان در جامعه ما هستند، معلمین در مناطق محروم نیز با مشکلات دیگر معلمان در سطح کشور مواجه هستند ازجمله بیمه، حقوق و مزایا و البته کمبود امکانات.
وی تاکید کرد: در بین عشایر معلمین با نام حقالتدریس به مناطق دوردست رفتند، در ابتدا قرار بر جذب این معلمین بود اما پس از چندی افراد دیگر جایگزین این معلمین شدند و حقشان پایمال شد و این موضوع ازجمله مواردی است که درباره آن برای وزیر آموزش و پرورش طرح سوال شده است تا در مجلس پاسخگو باشد.
نسترن نعمتی/جامجم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی«جامجم» با احمد ابوالقاسمی یکی از موفقترین قاریان قرآن و میزبان برنامه «محفل»
در گفتوگو با دکتر علیرضا کیخا معاون امور استانهای رسانه ملی مطرح شد
علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جام جم آنلاین:
ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین: