به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران در خصوص تکلیف رانندگانی که عوارض الکترونیکی را پرداخت نمیکنند، گفت: براساس تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه، رانندگانی که اقدام به پرداخت عوارض الکترونیکی به ویژه در آزادراههای تهران - شمال و همت - کرج نمیکنند، جریمه خواهند شد.
این مقام مسئول گفت: متاسفانه در ۶ ماهه گذشته استقبال مردم در پرداخت عوارض الکترونیکی بسیار کم بود همین موضوع باعث نگرانی سرمایهگذاران به ویژه در آزادراه تهران - شمال و همت - کرج شده بود به طوری که آنها اقدام به گرفتن عوارض به صورت نقدی و دستی کرده بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علی رغم گذشت ۶ ماه از سرمایه گذاری هنوز بازگشت سرمایه چندان قابل توجه نبوده و با وجود آن که پیامک به رانندگان از طرف شرکت سرمایه گذاری ارسال میشد اما اهتمام زیادی برای پرداخت آنها وجود نداشت.
خادمی یاد آور شد: بر اساس تفاهم نامه با پلیس راه هم اکنون پیامک از طرف پلیس به رانندگان ارسال می شود و آمارهای اولیه نشان میدهد که استقبال مردم از این موضوع بسیار خوب بوده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: الکترونیک کردن عوارض علاوه بر آنکه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا میشود، نقش بسیار موثری در کاهش ترافیک های چند کیلومتری و همچنین کاهش مصرف سوخت و در حوزه ملی باعث حفظ محیط زیست می شود.
خادمی تصریح کرد: این پیامک از طرف پلیس را به عنوان هشدار تلقی می شود و پیش از این مردم اقدام به پرداخت عوارض نمیکردند اما هم اکنون اطمینان مردم در پرداخت عوارض بیشتر شده و به نوعی هشدار هم برای مسافران و مالکان محسوب میشود چرا که عدم پرداخت عوارض باعث جریمه آنها میشود .
خادمی افزود: این رانندگان ۷۲ ساعت فرصت دارند که از طریق اپلیکیشن ها اقدام به پرداخت عوارض کنند
وی بیان کرد: الکترونیکی کردن عوارض علاوه بر آنکه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا میشود نقش بسیار موثری در کاهش ترافیکهای چند کیلومتری و همچنین کاهش مصرف سوخت دارد و در حوزه ملی هم باعث تلف شدن کمتر وقت مردم و حفظ محیط زیست میشود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توضیح داد: در شرایط کرونا هم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بودند که تمامی عوارضیها باید الکترونیکی شوند.
خادمی بیان کرد: ارسال این پیامک از طرف پلیس به عنوان هشدار تلقی میشود و پیش از این مردم توجه چندانی به پیامک از طرف شرکتهای سرمایه گذاری نمیکردند، اما هم اکنون اطمینان مردم در پرداخت عوارض بیشتر شده و به نوعی هشدار هم برای رانندگان هم محسوب میشود، چرا که عدم پرداخت عوارض باعث جریمه آنها میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره راه آهن خواف-هرات هم گفت: این راه آهن در پاییز به بهره برداری میرسد مراحل پایانی آن در حال انجام است و اولین راه آهنی است که در سال ۹۹ به بهرهبرداری میرسد.
او توضیح داد: از ۱۴۵ کیلومتر این راهآهن ۱۲۵ کیلومتر سیر در آن انجام میشود تنها ۱۵ کیلومتر در داخل خاک افغانستان باقی مانده که در حال زیر کوبی و روسازی آن هستیم.
خادمی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر از این راه آهن در داخل ایران و ۵۰ کیلومتر هم در داخل خاک افغانستان است، هم اکنون در حال ایجاد ایستگاههای راه آهن ایران و عراق هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این خط تا پاییز آماده میشود و ۱۲۵ کیلومتر آن تا مرز نقطه صفر مرزی انجام شده و ۶۶ کیلومتر باقی مانده در خاک افغانستان، در تعهد کشور افغانستان است که به نظر میرسد در حال رایزنی برای انتخاب پیمانکاران است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: