به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این شرکت فعلاً اطلاعات زیادی درباره قوای محرکه خودروی مدنظر خود برای مسابقات داکار را منتشر نکرده است. گرچه این خودرو از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد اما آئودی آن را مبدل انرژی مینامد. به نظر میرسد این شاسیبلند دارای قوای محرکه هیبریدی بنزینی/الکتریکی خواهد بود و در واقع پیشرانه درونسوز بیشتر برای بهبود محدوده حرکتی خودرو بکار خواهد رفت.
آئودی اظهار داشته به دنبال بهبود پرفورمنس قوای محرکه الکتریکی و باتری محصولات خود در آینده است و بنابراین احتمال دارد در سالهای آتی نیز شاهد حضور این برند در رالی داکار باشیم. تجارب و دانش به دست آمده در این فرایند برای توسعه محصولات الکتریکی آینده آئودی بکار خواهد رفت.
مدیر آئودی اسپورت گفته است: همچنین ما در حال بررسی زمینههای فعالیت بیشتر در موتور اسپورت هستیم. ما در دو طرف خواستههای مشتریان و استراتژی آتی خود را داریم ولی مطمئنیم که روی الکتریکی سازی و حملونقل پاک تمرکز خواهیم کرد. به همین خاطر است که در حال آماده شدن برای ورود به لمانز و برخی دیگر از رشتههای موتور اسپورت هستیم.
کلاس LMDh مخفف کلاس لمانز دیتونا هیبرید بوده و کلاس جدیدی در این مسابقات استقامتی است که آئودی نیز در آن حضور خواهد یافت. برای حضور در این کلاس وزن خودرو باید حداقل ۱۰۳۰ کیلوگرم بوده و حداکثر قدرت قوای محرکه هیبریدی نیز ۶۷۱ اسب بخار باشد. اولین رقابت این کلاس در اروپا و برای فصل ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و یک سال بعد نیز در آمریکا شاهد شروع آن خواهیم بود.
اما آئودی پس از فصل ۲۰۲۱ در مسابقات فرمول E حضور نخواهد یافت. البته این خودروساز آلمانی همچنان به تأمین قوای محرکه تیمها در این مسابقات ادامه خواهد داد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت