خراسان شمالی میزبان همایش ملی گردشگری

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ استاندار خراسان شمالی از میزبانی این استان برای برگزاری همایش ملی گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۷۵

خراسان شمالی میزبان همایش ملی گردشگری محمدرضا حسین نژاد۲۰ اردیبهشت ماه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی گردشگری با تاکید بر ضرورت فراهم کردن حداقل زیرساخت ها و اهمیت ویژه حوزه گردشگری اظهار کرد: با توجه به مستعد بودن خراسان شمالی در حوزه گردشگری، برگزاری همایش ملی علاوه بر معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این حوزه، در جذب و ماندگاری گردشگر و افزایش درآمدها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی میزبانی خراسان شمالی برای همایش ملی گردشگری را بهترین فرصت در مسیر توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: برای معرفی پتانسیل های استان در حوزه گردشگری همسو بودن و تعامل تمام دستگاه های اجرایی استان ضرورت دارد.

حسین نژاد، شناخت وضع موجود و احصاء نیازمندی های حوزه زیرساخت ها در بخش های مختلف را از عوامل مهم در برگزاری همایش ملی گردشگری دانست و ادامه داد: در قالب یک برنامه ریزی مدون، این زیرساخت ها باید آماده شود.

وی تکیه بر خلاقیت ها را مهم ترین رکن برای برگزاری بهتر این همایش بیان و اظهار کرد: در برخی مواقع باید از روال عادی خارج شده و با تکیه بر خلاقیت ها، بهترین ها را رقم زد.

استاندار خراسان شمالی، حضور استان در نمایشگاه های مختلف و نمایش توانمندی های صادراتی و کسب رتبه ششم در ماندگاری مسافران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تغییر این رویکرد ها در جهت توسعه گردشگری می تواند توسعه و تحول استان را نیز رقم بزند.

وی، احصا بایدها و نبایدها برای برگزاری همایش ملی گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: با احصا این بایدها و نبایدها و عمل به آن ها می توان بیشترین بهره وری در شناخت استان را رقم زد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز در این جلسه، برگزاری همایش ملی گردشگری را موجب توسعه این حوزه دانست و گفت: این همایش می تواند چرخه اقتصاد استان را تحت الشعاع قرار دهد و منجر به توسعه گردشگری شود.

علی مستوفیان بر ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی با هدف توسعه گردشگری استان تاکید کرد.

وی ۴ موضوع مهم در توسعه گردشگری را جاذبه ها، تسهیلات، دسترسی و خدمات اضافی و رفاهی عنوان کرد و گفت: گردشگری می تواند پیشران حوزه خدمات نیز باشد.

در ادامه صادق معصومیان رئیس انجمن راهنمایان استان اظهار داشت : با توجه به تاکید استاندار مبنی بر این که خراسان شمالی باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود اقداماتی مثبت و چشمگیری صورت گرفت است .

صادق معصومیان افزود : در سال جاری در بحث توسعه گردشگری ، برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدتی را در استان خواهیم داشت ، که از جمله برنامه های کوتاه مدت ،اجرای تورهای بجنورد گردی بوده که خوشبختانه منجر به ماندگاری مسافرین از ۳ ساعت تا سه روز در استان گردیده است .

وی ادامه داد : در بحث میان مدت نیز حضور و همکاری راهنمایان ، آژانس داران و همچنین برنامه های متعددی از رویدادهای ورزشی را خواهیم داشت .

رئیس انجمن راهنمایان خراسان شمالی خاطر نشان کرد : در بحث برنامه های بلند مدت توسعه گردشگری نیز می توان از همایش ملی گردشگری که در اسفندماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد نام برد ./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها