سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان:

واگذاری عرصه ملی برای اجرای طرح دامداری در گرگان

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: واگذاری عرصه های ملی و دولتی به منظوره توسعه بخش کشاورزی با استعدادیابی اراضی در بخش های مختلف این حوزه انجام می شود.
سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: واگذاری عرصه های ملی و دولتی به منظوره توسعه بخش کشاورزی با استعدادیابی اراضی در بخش های مختلف این حوزه انجام می شود.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۱۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمود بزی  در حاشیه تور رسانه ای بهره برداری از دامداری صنعتی در عرصه های ملی در گرگان، اظهار کرد: شرکت تعاونی «فربه اصیل گرگان» درخواست واگذاری از عرصه های ملی دولتی را در سال ۷۹ ارائه کرد که با تخصیص و استعدادیابی اراضی و پس از آن با طی روند پرونده در کمیسیون های مختلف و اخذ مجوزات لازم این مسئله محقق شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در این واگذاری چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع عرصه ملی برای این پروژه تخصیص پیدا کرده و قرارداد اجاره با این شرکت منعقد شده است.

وی ادامه داد: اگر پروژه ۱۰۰ درصد به بهره برداری برسد، انحراف طرح نداشته باشد و تصرف مازاد اراضی همجوار و یا تغییر کاربری نداشته باشند با توجه به تبصره دو ماده ۹ قانون بهره برداری می توانند درخواست انتقال قطعی نیز داشته باشند.

بزی با اشاره به اینکه در عرصه های ملی واگذاری ها به سه صورت انجام می شود، خاطرنشان کرد: برخی واگذاری ها برای اجرای طرح های کشاورزی در قالب مشاع و برخی نیز واگذاری طرح های غیر کشاورزی و همچنین طرح های زیر مجموعه بخش کشاورزی است که بعد از استعدادیابی، تخصیص زمین و روند واگذاری اراضی انجام می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در راستای طرح واگذاری عرصه های ملی برای پروژه های کشاورزی طرح دامداری دو منظوره تولید شیر و مولد سازی ۵۰ راسی در جاده شصت کلاته به بهره برداری رسیده است.معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گفت: حدود دو هزار و ۴۰۰ طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان با حداقل ظرفیت در گلستان شناسایی شده که از این تعداد ۲۷ طرح به بهره داری رسیده است. 

علی ساوری  در حاشیه تور رسانه ای بهره برداری از طرح دامداری در اراضی ملی، اظهار کرد: در راستای سیاست کلان بخش کشاورزی و به منظور امنیت غذایی، تولید گوشت قرمز یکی از اولویت های اصلی کشور و استان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان افزود: منابعی که به بخش کشاورزی تخصیص داده می شود از جمله منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه، از طریق کارگروه استانی با اولویت احیای طرح های راکد و نیمه تمام و صنعتی از جمله دامداری های صنعتی و تولید شیر اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۰ میلیارد تومان طرح بخش کشاورزی شناسایی و به کارگروه استانی ارسال شده افزود: سال گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ منابع تسهیلاتی داشتیم.

ساوری با بیان اینکه این تسهیلات در حال پرداخت است، خاطرنشان کرد: تسهیلات حوزه کشاورزی متناسب با بودجه تخصیصی به افراد ذی حق پرداخت خواهد شد و اولویت اول، طرح های تولیدی نیمه کاره از سنوات گذشته و طرح های فعال با حداقل ظرفیت است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۴۰۰ طرح تولیدی استان شامل واحد نیمه کاره و واحدهای فعال با حداقل ظرفیت در گلستان شناسایی شده که از این تعداد توانستیم ۲۷ طرح تولیدی را به بهره داری برسانیم.معاون جهاد کشاورزی گلستان گفت: با اجرای طرح های بهینه سازی تولید به دنبال نژاد هایی هستیم که مولفه های تولید مانند مقاومت بدنی را دارا باشند.

صاحب خیر اندیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه تور رسانه ای بهره برداری از طرح دامداری در اراضی ملی، اظهار کرد: طرح دامداری که در این اراضی انجام شده نوع دام آمیخته و ترکیبی از دو نژاد است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: به دلیل سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام، از سال های گذشته برای توسعه این دامداری ها اسپرم ها را به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار داده ایم و با اجرای طرح های بهینه سازی تولید به دنبال نژاد هایی هستیم که مولفه های تولید مانند مقاومت بدنی را دارا باشند.

وی با اشاره به اینکه گلستان در خصوص تخصیص نهاده دامی با مشکل مواجه نیست، تصریح کرد: نهاده دامی از جمله سبوس، جو، ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده ها در سامانه بازارگاه بارگذاری و در هر ماه شش هزار تن سبوس به دامداران داده می شود.

خیر اندیش یادآور شد: همچنین برای توسعه دامداری ها سایر مولفه های تشویقی از جمله صدور پروانه و معرفی به بانک های عامل را انجام می دهیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها؛ در حال حاضر ۲۶ هزار راس دام سنگین صنعتی و غیر صنعتی و همچنین یک میلیون و ۲۶۰ هزار راس دام سبک در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این دامداری ها روزانه ۳۰۰ تن شیر خام به صنایع لبنی تحویل می دهند، گفت: برای توسعه سایر واحدهای تولید روستایی نیز طرح های داریم که با نمایندگان مجلس مذاکرات انجام شده تا بتوانیم از ظرفیت همه فعالان این حوزه برای توسعه دامداری ها استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها