معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

معاون استاندارسیستان وبلوچستان:کارگروه‌های مشترک باکشور‌های همسایه بایدتشکیل شود

کارگروه‌های مشترکی در این استان با کشور‌های همسایه در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگی، سیاسی، گردشگری، علمی و آموزشی باید تشکیل شود.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۱۰

معاون استاندارسیستان وبلوچستان:کارگروه‌های مشترک باکشور‌های همسایه بایدتشکیل شود

به گزارش جام جم آنلاین،رضا شریفی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه کشاورزی، معدن، شیلات، سواحل مَکُران، دریا و مرز دارد و اشتراکات خوبی با کشور‌های همسایه بویژه پاکستان داریم.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک استان دانشگاهی است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی و پزشکی مشغول به تحصیل هستند افزود: یکی از دغدغه‌های مدیریتی استان این است که برای پذیرش دانشجو از کشور‌های همسایه ظرفیت سازی کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در موضوعات مختلف اشتراکات فرهنگی بی نظیری با کشور‌های همسایه بویژه پاکستان داریم گفت: در مرز با این کشور ما اشتراکات فرهنگی تمدنی فوق العاده‌ای بویژه در حوزه قومیت بلوچ داریم.
وی گفت: بزرگترین و بالاترین ظرفیت سیستان و بلوچستان نیروی انسانی نخبه، فوق العاده باهوش و پر از انرژی آن است که باید از این ظرفیت در سطح کلان استفاده شود.

وی بیان کرد: در اسناد بالادستی و نقشه راه توسعه کشور که به تایید رهبر معظم انقلاب هم رسیده و در دستور کار همه دولت‌هاست توسعه روابط همه جانبه با کشور‌های همسایه در اولویت است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود یک کارگروه مشترک علمی با کشور‌های همسایه که بتوانیم ما هم نقش آفرینی کنیم ایجاد شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ضمن اینکه ما در حوزه‌های دیگر مناسبات همکاری مشترکی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آب، آموزشی، میراث فرهنگی و چه در حوزه‌های توسعه داشته باشیم و به معنای عام کلمه می‌توانیم کارگروه مشترک تشکیل دهیم.
وی افزود: در ایالت‌های بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران ضمن اینکه با سایر ایالت‌ها هم اگر بنشینیم و ظرفیت‌های همدیگر را بیشتر بشناسیم حتما زمینه‌های همکاری فوق العاده‌ای ایجاد خواهد شد.
شریفی ادامه داد: ما امید داریم که با همکاری‌های مشترکی که بین کشور‌های اسلامی در سطح منطقه ایجاد می‌شود؛ موجب انسجام و وحدت بیشتر ما و همچنین موجب شود که ما بتوانیم مشکلاتمان را در سطح منطقه خودمان حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها