بهره‌برداری از ۱۹ کلان پروژه برق در شهرستان همدان

مدیرعامل شرکت برق استان همدان با بیان اینکه ۱۹ کلان پروژه در شهرستان همدان بهره‌برداری شده است، گفت: ۲۱ پروژه در ملایر، ۹ پروژه در نهاوند، ۱۰ پروژه در تویسرکان، ۱۱ پروژه در اسدآباد، ۱۱ پروژه در بهار و ۱۱ پروژه در کبودراهنگ، ۱۰ پروژه در رزن، ۱۱ پروژه در فامنین، ۱۰ پروژه در شهرستان درگزین در هفت بخش به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۱۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در حال حاضر در استان ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه برق داریم و ۱۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه با ظرفیت بیش از ۲ هزار پست آمپر فعال است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۳۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد افزود: در حال حاضر تمام مناطق شهری و روستایی از نعمت برق برخوردار هستند و به صورت صددرصدی است.

سهرابی بیدار با اشاره به افتتاح پروژه‌هایی در شرکت برق استان خاطرنشان کرد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسیده که ۱۲۳ کلان پروژه را با اعتبار ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال شامل شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان همدان با بیان اینکه ۱۹ کلان پروژه در شهرستان همدان بهره‌برداری شده است عنوان کرد: ۲۱ پروژه در ملایر، ۹ پروژه در نهاوند، ۱۰ پروژه در تویسرکان، ۱۱ پروژه در اسدآباد، ۱۱ پروژه در بهار و ۱۱ پروژه در کبودراهنگ، ۱۰ پروژه در رزن، ۱۱ پروژه در فامنین، ۱۰ پروژه در شهرستان درگزین در هفت بخش به بهره‌برداری رسیده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان برای سالم‌سازی شبکه برق هزینه شده است گفت: هشت پروژه برای ایجاد قدرت مانور داشتیم.

وی با اشاره به اجرای ۱۰ پروژه در حوزه تعویض کنتور با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان افزود: ۲۴ کلان پروژه در حوزه توسعه و احداث شبکه و در حوزه روشنایی معابر ۱۱ پروژه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اجرای ۱۲ کلان پروژه در نصب انشعابات عادی با بیش از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار خاطرنشان کرد: سعی کردیم طبق برنامه‌های هفتم توسعه حرکت کنیم تا رضایتمندی مشترکین را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متعهد به کاهش تلفات انرژی هستیم و در حال حاضر این میزان زیر ۱۰ درصد است گفت: خوشبختانه کمتر شاهد ضعیف بودن برق در استان بودیم که با برنامه کاوش و استفاده از کنترل‌های هوشمند بررسی لازم را در خصوص شبکه انجام می‌دهیم.سهرابی‌بیدار با بیان اینکه اجرای سیاست‌ الگوی مصرف برق به خصوص زمان اوج مصرف مدنظر است افزود: صیانت از حقوق مشترکین، پیمانکاران، شهروندان و… مهم است و به محض اعلام گزارش سعی می‌کنیم نواقص را برطرف کنیم.وی با بیان اینکه دنبال افزایش اثربخشی رویکردهای آموزش هستیم گفت: یکی از اهداف بالا بردن ایمنی تاسیسات برق و حرکت به سمت هوشمندسازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه بروسپاری خدمات از موضوعات دیگر است گفت: برای وصول منابع مالی معوق برنامه خوبی اجرا می‌شود و به دنبال این هستیم تمام خدمات مردم نیز غیرحضوری انجام شود و کمتر مراجعات حضوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار و تامین و عرضه برق در قالب رویکرد اقتصادی ماموریت شرکت برق استان بوده و در این راستا چهار محور راهبردی تعریف شده است افزود: هوشمندسازی در سه بخش شبکه، رویت‌پذری کنتورها و کنترل‌پذیری فرایندها پیگیری می‌شود.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵۰ نقطه قطع و وصل در شبکه دیسپاچینگ داریم که کنترل از راه دور می‌شوند.وی با اشاره به قابلیت اطمینان شبکه به عنوان دومین راهبرد شرکت توزیع برق استان افزود: افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری دیگر راهبردهای موجود است‌.مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان اضافه کرد: به کارکیری جدیدترین فناوری نوین و تکریم ارباب رجوع چشم‌انداز افق ۱۴۰۷ است که بتوانیم جزو سه شرکت برتر توزیع برق محسوب شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۹ نقطه استان با اصلاح تابلو در داخل شهر پایش و کنترل از راه دور می‌شوند گفت: در این راستا ۵۰ پست زمینی داریم.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین و دیماندی شرکت توزیع برق استان رویت‌پذیر شدند خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مشترکین دیماندی کنترل‌پذیر هستند که در مرکز “مها” کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۸۱۳ کیلومتر اصلاح شبکه فشار ضعیف و جابه‌جایی ۵ هزار و ۳۰ اصله پایه در معابر ادامه داد: شبکه برق استان به حدی از پایداری رسیده که در فصول مختلف و شرایط جوی این پایداری را شاهد هستیم و آسیب‌پذیری کمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه پیوست بهره‌وری را در اجرای پروژه‌ها مدنظر داریم گفت: در بخش مشتری‌مداری سعی کردیم ارتباطات را با مشتریان دائمی کنیم و فاصله ما بین آنها کمتر شود که در این راستا اپلیکیشن برق معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۵ کیلومتر شبکه جدید در راستای فروش برق ایجاد شده است گفت: ۸ هزار و ۹۰ دستگاه چراغ جدید برق در معابر نصب و ۱۳ هزار و ۲۰۰ چراغ و بیش از ۱۷هزار لامپ LID تعویض شده است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه ۶ نیروگاه ۷ مگاواتی و ۳ نیروگاه دو مگاواتی در استان فعال است و همدان ظرفیت خوبی در حوزه نیروگاه خورشیدی دارد افزود: ۶۳ نیروگاه با ظرفیت انشعاب در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیک بار برق استان با احتساب صنایع برق منطقه باختر بیش از یک‌هزار و ۳۰ مگاوات است و نیاز مصرف برق داریم گفت: پیک برق در بخش توزیع به بیش از ۸۳۰ مگاوات رسیده و بیش از ۲۰۰ مگاوات برق در حوزه صنایع برق باختر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اینکه تخمین زده شده ۴۰ درصد مصارف برق خانگی در حوزه سرمایشی است افزود: ماه‌های خرداد تا شهریور پیک مصرف برق خانگی است و امسال ۵۰ روز دمای پایدار بالای برق را در استان و در کشور داشتیم و به همین خاطر مصرف برق بالا رفت.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشور سعی بر این بوده کمترین فشار روی مردم باشد و کمتر برق منازل قطع شود خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی در حوزه کشاورزی، صنعت، اداری، خانگی و… اجرایی شده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در بخش خانگی در قالب پویش “با انرژی” طرح تشویقی صرفه‌جویی مصرف برق از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد افزود: سال گذشته مردم استان همکاری خوبی در مصرف برق خانگی داشتند و امسال هم این روند ادامه دارد و تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش تا ۲۳ میلیارد تومان شده‌اند و این به جز جوایز نفیسی است که اهدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها