نقش‌آفرینی رسانه ملی در مقابله با جنگ روانی دشمن

جهاندار امیری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صداوسیما در تبیین عملکرد رسانه ملی پس از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بیان کرد: صداوسیما به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت افکارعمومی و ارتباط با آحاد مردم در آگاه‌سازی آن‌ها در این مقطع ۱۲روزه تلاش کرد روایت اول را برای مخاطبان شکل بدهد.  
جهاندار امیری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صداوسیما در تبیین عملکرد رسانه ملی پس از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بیان کرد: صداوسیما به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت افکارعمومی و ارتباط با آحاد مردم در آگاه‌سازی آن‌ها در این مقطع ۱۲روزه تلاش کرد روایت اول را برای مخاطبان شکل بدهد.  
کد خبر: ۱۵۰۸۹۷۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: برجسته‌سازی و ارائه سریع خبر، گزارش و تحلیل، ضمن استفاده از کارشناسان متعدد و متنوع از اقدامات اصلی رسانه ملی بود. دشمن ابتدا در عرصه رسانه، با ابزار رسانه‌های رقیب و معاند، به‌ویژه با برجسته کردن موج اول حمله رژیم صهیونیستی، بر تسخیر اذهان و قلوب مردم متمرکز شد. آن‌ها جنگ و عملیات روانی انجام می‌دادند که فضای کشور را ملتهب، ناآرام و شکننده جلوه بدهند تا برخی فریب‌خورده‌ها را به خیابان بکشانند؛ اما صداوسیما با تأکید بر هویت ملی، همبستگی، وطن، قدرت دفاعی ایران و نشان دادن حضور مردم در صحنه، ۱۰۰ درصد موفق ظاهر شد و نشانه‌ای از ابراز وجود عوامل داخلی دشمن به‌صورت آشکار به وجود نیامد.  
امیری با بیان اینکه همچنین رسانه ملی با تأکید بر قدرت نیرو‌های مسلح در پاسخ‌گویی مقابل، اعتماد ملی را در اوج نگاه داشت، اظهار کرد: اگرچه در روز اول تهاجم دشمن، ذهن جامعه مشوش شد، این نقیصه هم با اقدامات و تدابیر مسئولان و فعالیت‌های جهادگونه صداوسیما به‌سرعت رفع شد و باور به قدرت داخلی و اعتماد عمومی به نظام برگشت. دراین‌میان، اقدام شجاعانه خانم امامی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برخی همکاران نیز خیلی برجسته و تأثیرگذار بود.  
وی ضمن مروری بر نقاط ضعف موجود ازجمله استفاده زیاد از برخی کارشناسان، مراجعه بخشی از جامعه به رسانه‌های معاند و ندیدن روایت رسانه ملی، گفت: هماهنگی در شرایط دفاع بسیار سخت است و باید اعتراف کرد که عملکرد عالی و وحدت‌آفرین صداوسیما باتوجه‌به شرایط جنگی حاکم و حمله فیزیکی به ساختمان شیشه‌ای، همه ضعف‌ها را پوشاند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه صداوسیما افزود: ارتباط با مردم و نشان دادن همبستگی بین جناح‌ها و گروه‌های مختلف، پخش برنامه‌های امیدآفرین، اعتمادآفرینی به قدرت نیرو‌های مسلح، مقابله با جنگ روانی دشمن و معرفی شگرد‌های آن‌ها، بیان شیوه بازیابی خود در شرایط بحران و نشان دادن جریان عادی زندگی مردم در شرایط جنگی خیلی قابل‌توجه و از نکات مثبت و کلیدی بود که درکل عملکرد رسانه ملی را موفق جلوه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها