رحمتالله حافظی افزود: اگر در دولت گذشته به جای تولید بنزین از سوی واحدهای پتروشیمی، در مصرف سوخت محدودیت اعمال میشد، بسیار بهتر بود، چون ما در برابر حق مردم و سلامتی آنها و همین طور در برابر خدا مسئولیت داریم و بار گناه این قضیه بسیار سنگین است.
وی با اشاره به اینکه کافی است به احتمال ابتلای حتی یک کودک به سرطان از طریق تنفس آلایندهها فکر کنیم، اظهار کرد: تولید مایعی غیراستاندارد و خطرناک به نام بنزین با صرف سرمایه سنگین از پول مردم در واحدهای پتروشیمی از سال 89 که یکباره باعث سیر صعودی وحشتناک ذرات معلق و تشدید آلودگی هوا شد، چه توجیهی داشت؟
به گزارش ایسنا، حافظی با بیان اینکه شیوع انواع سرطان در کشور ما بسیار بالا و سن شروع آن ده سال زودتر از دیگر کشورهاست و این موضوع از نظر پزشکی قابل توجیه نیست، تصریح کرد: ما تا سال 89، صرفا در شهرهای پرجمعیت و آن هم فقط در ماههای سرد سال آلودگی هوا داشتیم، اما از آن سال به بعد، حتی در شهری مانند سنندج هم شاهد آلودگی هوا هستیم.
وی با اشاره به اینکه موضوع آلودگی هوا فقط در بنزین خلاصه نمیشود و مشکل میزان بسیار بالای گوگرد در گازوئیل هم وجود دارد که بسیار خطرناک و سرطانزاست، عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بروز پدیده وارونگی دما، باید علاوه بر ارتقای کیفیت گازوئیل، در کمترین زمان، چه با واردات و چه با تولید در داخل، بنزین با استاندارد یورو 4 تامین کنیم.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد