به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احسان مومنی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به سهم موتورسیکلت سواران از کل جانباختگان حوادث رانندگی در تهران اظهارکرد: برابر آمارهای سازمان پزشکی قانونی ۳۳ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در پایتخت را در سال گذشته موتورسیکلت سواران شامل شدند که این موضوع از آمار بالای موتورسیکلت سواران از کل تصادفات مرگبار حکایت دارد.
وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در تهران عابران پیاده بودهاند، افزود: مهمترین علت مرگ موتورسیکلت سواران ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده که درهمین راستا ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد و اعمال قانون موتورسواران متخلف اقدام میکنند.
سرهنگ مومنی عمده تخلفات موتور سواران را نداشتن کلاه ایمنی، عبور از محل ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و حمل بیش از حد بار و مسافر با موتور سیکلت اعلام کرد و گفت: در صورتی که ماموران پلیس این تخلفات را مشاهد کنند نسبت به توقیف اعمال خواهند کرد.
وی در ادامه به موتورسیکلت سواران هشدار داد و گفت: تمامی موتورسیکلت سواران باید توجه داشته باشند که استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین موتورسیلکت الزامی است؛ همچنین سوار کردن بیش از یک نفر سرنشین به روی موتور تخلف بوده و در صورت رویت پلیس حتما با آن برخورد میشود.
رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی به موتورسواران توصیه کرد که چراغ جلوی موتورسیکلت را علاوه بر هنگام تاریکی هوا در ساعات روز برای بهتر دیده شدن روشن نگه دارند و از حرکات مارپیچ و تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه حرکت در بین خودروها جزو مواردی است که میتواند منجر به تصادف شود، افزود: موتورسیکلت سواران باید از جابه جایی بارهای حجیم با موتور خودداری کنند چرا که این موضوع علاوه بر اینکه تخلف محسوب میشود احتمال وقوع تصادف را تا چندین برابر افزایش میدهد.
رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از موتورسواران خواست که حتما از سالم بودن ترمز مطمئن بوده و آن را به صورت روزانه چک کنند.
وی با بیان اینکه دیده شده برخی از موتور سواران توجهی به چراغ قرمز نمیکنند، گفت: یکی از اصلیترین دلایل تصادفات موتورسوران بیتوجهی به چراغ قرمز در تقاطعها است به همین دلیل این افراد حتما باید در تقاطعها بایستن و ماموران پلیس در صورت مشاهد چنین تخلفی حتی میتوانند موتور سیلکت را توقیف کنند.
سرهنگ مومنی با بیان اینکه رانندگی با موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه موتورسیکلت جرم محسوب میشود، افزود: همچنین راکبان موتور سیکلت باید توجه داشته باشند که باید فرمان موتورسیکلت را با هر دو دست نگه داشته و رانندگی در حال صحبت با تلفن همراه و موارد نظیر آن احتمال وقوع تصادف را تا چندین برابر افزایش می دهد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد