به گزارش جام جم آنلاین، این یک مسابقه طناب کشی است که در آن دیفندر D240، رانگلر روبیکان و مرسدس G350d حضور دارند. در ابتدا، رانگلر در برابر دیفندر قرار میگیرد و اسیووی بریتانیایی حداقل روی کاغذ کمی برتری دارد.
زیر کاپوت هردوی این خودروها یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد اما این موتورها شباهتی به هم ندارند زیرا موتور رانگلر بنزینی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه پیشرانهٔ دیفندر از نوع دیزلی و با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
در همین حال، دیفندر با ۲.۴ تن وزن، به میزان قابلتوجهی از جیپ ۲ تنی سنگینتر است. در دو مسابقهٔ طنابکشی که بین این دو خودرو برگزار شد دیفندر ناکام ماند.
در مسابقهٔ اول، دیفندر در حالت اتوماتیک قرار گرفت تا کامپیوترها بهترین تنظیمات کشش را انتخاب کنند اما نتوانستند لندروور را پیروز کنند سپس برای مسابقهٔ دوم، اسیووی بریتانیایی در حالت Mud-Ruts قرار گرفت که موجب شد بتواند در برابر رانگلر عملکرد بهتری داشته باشد اما این برای پیروزی کافی نبود؛ بنابراین، هرچند دیفندر سنگینتر است اما عوامل دیگر به رانگلر کمک کردند تا پیروز شود.
در مورد G کلاس اما داستان متفاوت بود زیرا این ماشین نهتنها به پیشرانهٔ قویتر ۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است بلکه با ۲.۵ تن وزن، سنگینتر هم هست.
به همین دلیل G350 در مسابقه با رانگلر بهراحتی توانست حریف را مغلوب کند. هرچند شاید لاستیکهای گلدرشت رانگلر به آن در برابر دیفندر کمک کردند اما برای شکست مرسدس کافی نبودند زیرا G350 هم از مزیت قدرت و هم وزن بیشتر برخوردار است.
منبع: پدال
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد