افزایش نرخ مورد تائید کمیته انطباق شهرستان نبود
وی در ادامه افزود: به استناد قانون شهرداری ها درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی ها توسط سازمان حمل و نقل به شهرداری پیشنهاد و شهرداری هم موضوع را طی لایحه ای جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال داشته و شورا هم طی چند جلسه کارشناسی در نهایت تصویب و جهت تایید و تصویب نهایی به کمیته بررسی و تطبیق مصوبات شوراها در فرمانداری ارسال نموده است که کمیته انطباق بار اول که این مصوبه ارسال شد ایراداتی به نحوه قیمت گذاری گرفت، چون بخشی از قیمت ها را با توجه به تورم و شرایط کرونایی افزایش دادیم و بخشی برای همسان سازی با شهرستان های مجاور انجام شد.
باطبی خاطر نشان کرد: در شهرستان دماوند حداقل کرایه ۲۵۰۰ تومان است، در فیروزکوه حداقل کرایه ۸۰۰ تومان است که با توجه به مسافت های طولانی مسیرها در مقایسه با سایر شهرستان ها، این میزان با در نظرگرفتن نرخ استهلاک تاکسی و سایر هزینه ها، بسیار پائین است و به منظور متعادل سازی قیمت ها را افزایش دادیم و با رفع ایراد مجدداً موضوع توسط شهرداری و شورای شهر از طریق فرمانداری پیگیری و در هفته آینده این مصوبه در کمیته انطباق مجدداً مطرح می شود تا مجوز لازم را اخذ کنیم.
جریمه رانندگانی که به صورت خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کردند
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فیروزکوه در خصوص افزایش خودسرانه کرایه توسط برخی رانندگان اذعان داشت: موارد بسیار محدود در این زمینه وجود داشت که گزارش همکاران در واحد حمل و نقل ارائه شد و در این حوزه اقدام سریعی صورت گرفت و رانندگان خاطی در کمیته انضباطی تنبیه شدند؛ از عموم شهروندان هم درخواست میگردد هرگونه مطالبه و دریافت کرایه اضافه و تخلفات مربوطه را به سازمان اطلاع رسانی نمایند.
وی همچنین در خصوص کاهش سهمیه بنزین بیان داشت: در خصوص تاکسی های شهری کاهش سهمیه بنزین نداشتیم؛ طبق آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری کلیه خودروهایی که داخل شهرها و حومه فعالیت می کنند، موظف هستند از مراجع قانونی که شهرداری ها و سازمان تابعه هستند، مجوز دریافت کنند؛ اگر مجوز دریافت نشود، سهمیه بنزین این خودروها به مرور کاهش می یابد.
علت کاهش سهمیه تاکسی های تلفنی
باطبی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱۲ تاکسی فعال در فیروزکوه داریم که همگی پروانه فعالیت دارند؛ بر اساس همین پروانه و ثبتی که در سامانه انجام می شود بنزین این خودروها هر ماه شارژ خواهد شد؛ برای خودروهای وانت بار هم به این صورت است؛ در حال حاضر ۴۰۰ خودروی وانت بار تحت پوشش سازمان حمل و نقل است و از سازمان پروانه فعالیت دارند که در سامانه نیز ثبت شده اند و هر ماه بنزین آنها شارژ می شود.
این مقام مسئول اشاره داشت: علی رغم پیگیری های مکرر از سال ۹۶، طبق مقررات و آئین نامه های ابلاغی کلیه تاکسی های تلفنی موظف هستند زیر نظر شهرداری یا سازمان های تابعه شهرداری فعالیت کنند ولی متاسفانه اداره صنعت، معدن و تجارت اجازه این کار را نداده است؛ از سال ۹۶ پیگیر این موضوع بودیم و احکامی نیز گرفته شد ولی متاسفانه نتوانستیم اجرایی کنیم؛ به همین دلیل سهمیه آژانس ها چون در سامانه ای که مربوط به سازمان ثبت نشده، به مرور کاهش می یابد و حتی اعلام شده از خرداد ماه سهمیه آنها به ۶۰ لیتر مانند خودروهای عادی خواهد رسید