ویترین مغازهها و بورسهای مد و لباس مانند میدان هفتتیر، تنها برای ساعاتی از روز باز است و مدهای تازه را پیش چشم عابران قرار میدهد اما بلاگرهای اینستاگرامی در هر ساعتی از شبانهروز که شما حالوهوای گشتوگذار در صفحات اینستاگرام به سرتان بزند، ویترینشان برقرار است و انواع و اقسامی از مدهای تازه را پیشرویتان به تصویر میکشند تا ذهن و ذائقه شما را به سمت و سوی این مدهای تازه پیش ببرند.
لباسهایی که اغلب پوشش مناسبی را ارائه نمیدهد و گاهی وقتها نه فقط نمیتوان نام لباس اسلامی و پوشیده را بر آنها گذاشت بلکه حتی به سمت و سوی عریانی و نیمهعریانی هدایت شدهاند.
ماجرا بهگونهای پیش میرود که ذائقه نسل جوان بهعنوان مخاطبان اصلی فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در درست بلاگرهای فضای مجازی قرار گرفته و به آن شکل میدهند.
براساس ذائقه سازی صورت گرفته، بسیاری از تولیدکنندگان مد و پوشاک هم برای آنکه در این بازار رقابتی بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و بیشتر سود کنند، لباسهایی را تولید میکنند که بر تن مانکنهای زنده فضای مجازی میبینیم و حتی برای فروش بیشتر یا بهعبارت دقیقتر فروشی فارغ از نظارتهای معمول روی اصناف و البته بدون پرداخت مالیات و حقوقی از این قبیل، بساط خرید و فروششان را در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی پهن میکنند؛ فضای رها شدهای که زیربنای بسیاری از چالشهای امروز جامعه ماست.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد