فرحبخش در مقدمه کتاب نوشته است که در دنیای امروز که ارتباطات و تعاملات اجتماعی نقش بسیار پررنگی در زندگی ما ایفا میکند اخلاق حرفه ای در برخورد با ارباب رجوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سازمانهای دولتی و اداری به عنوان نهادهای خدمت رسان نقش محوری در تأمین نیازهای شهروندان دارند و لازمه این امر برقراری ارتباطی سازنده و اخلاقی با ارباب رجوع است . کارکنانی که در خط مقدم ارائه خدمات عمومی به مردم هستند باید با اصول و ارزشهای اخلاق حرفه ای کاملاً آشنا باشند و آن را در تمام سطوح کاری خود رعایت کنند. اخلاق حرفه ای راهنمای مناسبی برای رفتار و عملکرد افراد در محیط کاری است. رعایت این اصول باعث میشود تا اعتماد مردم به سازمانها و نهادهای ارائه دهنده خدمات افزایش یابد؛ همچنین برخورد منصفانه و یکسان با تمامی مراجعه کنندگان، صرف نظر از موقعیت اجتماعی یا اقتصادی آنها تضمین می شود. علاوه بر این، در مواردی که کارکنان با اطلاعات محرمانه افراد سروکار دارند اخلاق حرفه ای، حریم شخصی آنها را حفظ میکند
سازمانهایی که کارکنان آنها از اخلاق حرفهای بالایی برخوردارند، در نزد مردم اعتبار و شهرت بیشتری خواهند داشت. بنابراین آموزش و ترویج اخلاق حرفه ای در میان کارکنان، به ویژه آنهایی که در خط مقدم ارائه خدمات عمومی هستند، بسیار حائز اهمیت است با این کار میتوان روابط سازنده و مبتنی بر اعتماد با ارباب رجوع برقرار کرد و کیفیت خدمات را در سطح بالایی حفظ کرد.
در این کتاب مطالبی در خصوص اهمیت اخلاق در برخورد با ارباب رجوع ، اخلاق در دین مبین اسلام ، انواع ارباب رجوع و ویژگیهای هرکدام ،روشهای عملی و گام به گام در برخورد با ارباب رجوع و .... به رشته تحریر در آمده است
فرحبخش معتقد است ورود ارباب رجوع به محیط کار به معنی وارد شدن فردی به مکانی نا آشنا هست و برخورد حرفه ای این مکان را به فضایی امن مبدل میکند
جمله پایانی کتاب هم نوشته شده که ارباب رجوع یک فرصت خدمت است و فرصت برای خدمت همیشگی و ابدی نیست از فرصتهای زندگی بهینه استفاده کنیم .این کتاب در 8 فصل و 103 صفحه به قیمت 110 هزار تومان در مهرماه 1403 توسط انتشارات زر نوشت به زیور طبع آراسته شده است .
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد