آثار رحیمینژاد در زمینه نقاشیخط آمیختهای از رنگهای سرخ، آبی، فیروزهای، زرد، طلایی، خاکستری و... و به نوعی ترکیب هنر اصیل ایرانی با هنر مدرن است.
آیدین آغداشلو گرافیست صاحبنام کشورمان درباره این هنرمند معتقد است: حمیدرضا رحیمینژاد کارش را از خوشنویسی سنتی آغاز کرده است. خوشنویس ششدانگ، ماهر و پرکاری است و در قطعهنویسی نستعلیق و قلمهای مختلف از هیچ استادی کم ندارد. او از جایی میآید که با آن خوب آشناست و هر تغییری که در قالب سنتی کارش میدهد، بر حسب ضرورت و نیاز است. نقاشیخطهایش محکم، سیال، خوشرنگ و مطلوبند. اهل ادا و بازی نیست.
وحید ملک، مدیر آرت سنتر نیز با بیان اینکه هر شاعری ادیب نیست ولی رحیمینژاد ادیبی است که شاعر هم هست، میگوید: او خطاطی و نقاشی را میشناسد. اشعار رحیمینژاد خلق آثار بداهه اوست، زیرا او آثارش را بسیار آزادانه خلق میکند.
ملک درباره تلفیق در آثار رحیمینژاد ادامه میدهد: سال 2002 نمایشگاهی برگزار کردم که ملیتهای مختلف در آن حضور داشتند. در این نمایشگاه 50 درصد بینندهها و 50 درصد هیات ژوری از حق رای برخوردار بودند. موضوع بسیار جالب این بود که آثاری مورد استقبال قرار گرفت که از فرهنگ یک ملت همراه با نگرشی نو الهام گرفته بود. بهعنوان مثال هنر سنتی مینیاتور در ایران زمانی جایگاهی داشته است ولی اکنون با نگرشی مدرن جایگاه خود را پیداکرده است. توجه جامعه بینالمللی به هنر ایرانی هم به آثاری است که ریشه در فرهنگ و تاریخ ملت ایران دارد. آقای رحیمینژاد خط و نقاشی کلاسیک را میشناسد. پیشینه هردو را میداند. او در آثارش هنر گذشته ایران را با نگرشی نو در هم آمیخته است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد