یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
مشتری زمانی که خودرویی را خریداری کرد بهزعم خودش در قبال پولی که پرداخت کرده باید یک کالای بدون عیب دریافت کند. اما در بسیاری موارد ایرادهایی در خودروها مشاهده میشود. البته در همه دنیا حتی برای خودروسازان بزرگ هم اتفاق میافتد، اما درصد ایرادات در کشور ما بیشتر است و دلیل اصلی آن نیز عدم کیفیت قطعاتی است که در ساخت خودرو به کار برده میشود.
اگر خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را با خدمات پس از فروش خودروهای داخلی مقایسه کنیم، متوجه میشویم اختلاف فاحشی میان این دو وجود دارد و شرکتها و برندهای معتبر که حتی نتوانستهاند سهم کوچکی از بازار خودروی کشور را داشته باشند، با ارائه خدمات پسازفروش مناسب رضایت مصرفکنندهشان را از همه لحاظ تامین میکنند و به اینگونه برای آینده حضور در بازار کشور سرمایهگذاری میکنند. ما بارها این نکات را گوشزد کردهایم، اما گویی کسی صدای ما را نمیشنود. موضوع دیگری که بسیار حائز اهمیت است، این که مشتریان از شرایط گارانتی خودرو آگاهی کامل ندارند و این نکته باعث بروز مشکلاتی میشود.
این در حالی است که وظیفه خودروساز این است که قبل یا حین فروش خودرو درباره شرایط گارانتی را به مشتری آگاهی کامل بدهد تا وی بعدا با درخواستهایی از قبیل دریافت پول در دوران گارانتی بهتزده و ناراضی نشود. اصولا باید خودروساز از طریق سایت خود یا دیگر ابزار اطلاعرسانی به مردم بگوید در دوران گارانتی کجا و به چه دلیل باید پول بپردازد و کجا کارش بدون دریافت هزینه انجام خواهد شد. اگر این مرزها و تعاریف مشخص شود، ارائه خدمات پسازفروش خودروهای وطنی از این وضعیت اسفناک خارج خواهد شد.
علیرضا راسی / رئیس اتحادیه تعمیرگاه و کارواش تهران
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد