به گزارش فارس، محمد دیمهور با تبیین ویژگیهای ارزشیابی کیفی ـ توصیفی در دوره ابتدایی افزود: هدف از اجرای این شیوه ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری، تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیمگیری درباره ارتقای دانشآموز است.
وی با بیان این که در این شیوه ارزشیابی،ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانشآموز متصور است، تاکید کرد: در این شیوه، معلم گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) را با توجه به امتحانهای سه نوبته (دی، خرداد و در صورت لزوم شهریور) و با توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان و با استفاده از شواهد و اطلاعات کتبی، عملی و شفاهی جمعآوری شده در پوشه کار و بقیه مستندات مثل رویدادنگاری، دفتر مدیریت فرآیندهای یادگیری و آزمونهای مدادکاغذی، توصیفی را از دانشآموزان ارائه میدهد.
به گفته دیمهور، معلمان دوره ابتدایی همچنان بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش موظفند کارنامههای دانشآموزان را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبهای (فرم ب) کامل کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
دکتر حسن سبحانی، استاد دانشگاه تهران در گفتوگو با روزنامه«جامجم» مطرح کرد
عضو شورای خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتوگو با «جام جم» مطرح کرد
در گفتوگو با گردآورنده کتاب «قصه جریحهدار شد» مطرح شد