عباس آخوندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح در شهرستان چالوس به خبرنگاران گفت که این قطعه از آزاد راه متاسفانه با روند پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد بدون انجام عملیات ایمن سازی و استانداردهای لازم با حضور رییس جمهوری وقت در فروردین ماه سال 92 به بهره برداری رسید.
وی افزود: با بازدیدهای به عمل آمده از مسیرهای مختلف این قطعه از آزادراه عملیات خوبی از جمله روکش آسفالت و میخ کوبی با هدف پیشگیری از ریزش کوه و سقوط سنگ ریزها به کف جاده در زمان شرایط نامساعد جوی صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت که سعی می شود این طرح تا اوایل فصل تابستان امسال به طور کامل اجرا شود و خط جنوبی آن یعنی مسیر برگشت چالوس به مرزن آباد زیربار ترافیک برود و به روی مسافران و گردشگرانی که شمال را به عنوان مقصد سفرهای خود در نظر می گیرند، باز شود.
آخوندی اظهار کرد: پس از بازدید از این قطعه در ادامه از قطعه یک این آزاد راه نیز بازدید خواهد شد هرچند بر اساس آخرین گزاش های دریافتی تمامی تونل ها و پل های این قطعه از آزاد راه ساخته شده و مشکلات قرارداد با بنیاد مستضعفان نیز در حال برطرف شدن است.
قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال مسیر 23 کیلومتری مرزن آباد - چالوس با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال فروردین ماه سال 92 با حضور رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.
این مسیر ارتباطی به علت غیرایمن بودن و ریزش های پیوسته کوه در زمان شرایط نامساعد جوی پنجم ماه دی سال گذشته بنا به دستور رییس بنیاد مستضعفان و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد.
در زمان حاضر خط شمالی مرزن آباد - چالوس این قطعه از آزاد راه پس از انجام عملیات ایمن سازی در نوروز امسال دوباره بازگشایی شد اما خط جنوبی آن یعنی از چالوس به مرزن آباد به علت باقی ماندن عملیات ایمن سازی همچنان بسته است.
طرح ملی آزاد راه تهران - شمال در چهار قطعه به طول مجموع 123 کیلومتر در حال اجراست که قطعه چهارم آن در حد فاصل چالوس به مرزن آباد به بهره برداری رسید اما قطعات دوم و سوم نیز به علت پیچیدگی و سخت گذر بودن تاکنون اقدامی جدی برای بهره برداری از آن صورت نگرفته است. (ایرنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد