در این مدت، برای اولینبار برنامههای شبکههای تلویزیونی استانها از نظر مخاطب، نموداری فقط صعودی داشته است. حدود 72 درصد مراکز در این رشد مخاطب سهم داشتهاند. این عملکرد زمانی امیدبخش است که به صورت مستمر و بدون انقطاع یک رسانه رشد مخاطب و رشد رضایتمندی مخاطب داشته باشد.
اختیارات بیشتری که نسبت به گذشته به مراکز استانها تفویض شد، افزایش 8 تا 12درصدی رضایت مخاطب را در پی داشت. توجه به خواست و مطالبات مردمی، توجه بیشتر به برنامههای ترکیبی، استفاده از ظرفیتهای موسیقایی سنتی، محلی و مقامی، مردم محوری در انتخاب موضوعات و سوژهها و نحوه پرداخت به سوژهها از جمله علتهای افزایش مخاطب در مراکز استانها بوده و هست.
در سیمای استانها، فضای قابل توجهی برای نوآوری و ابتکار برنامهسازان و همکاران استانی فراهم شده است.
بسیاری از تصمیمگیریها به خود شبکههای تلویزیونی استانی تفویض شده و تقویت تجهیزات فنی شبکههای استانی در دستور کار قرار گرفته است. مجموع این اقدامات باعث لبخند مردم به شبکههای استانی شد.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، میزان بینندگان شبکههای سیمای استانی در بهار سال 95 با رقم میانگین 64 درصدی، رکورد 11 سال گذشته را شکسته و این شبکهها با اقبال خوب مخاطبان روبهرو بودهاند.
براساس آمارها، متوسط مخاطب سیمای استانها در کشور در تمام فصول سال 68 درصد است. البته در بین سیمای مراکز، مراکزی بالاتر از 80درصد مخاطب هم وجود دارند. بهطور خلاصه میتوان گفت میزان مخاطب سیمای مراکز استانها از میزان مخاطب برخی شبکههای سراسری هم بیشتر است و این تنها به سبب اهمیت و توجهی است که در سالهای اخیر به استانها شده است.
دکتر عبدالکریم خیامی
رئیس مرکز سیمای استانهای رسانه ملی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد