به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، شکی نیست رسانه های ورزشی در فرهنگ الگوهایی ایجاد کرده اند که درک مشترک اجتماعی را منسجم تر می کند. مطبوعات آگاهی عامه جامعه را واقعیت می بخشند، قهرمان می سازند و الگوهایی را به عنوان الگوهای اخلاقی و ورزشی معرفی می کنند. گاهی این اسطوره ها را از مفهوم فرهنگی به مفهوم عامیانه بدل می کنند. مثال آن توجه به تختی است. در دوره ای که یکی دو نشریه ورزشی بیشتر نداشتیم کیهان ورزشی از تختی الگویی ساخت دست نیافتنی اما مردمی. اسطوره ای از پهلوانی و جوانمردی در جامعه.
نحوه شروع معرفی تختی تا ابعاد بخشیدن به شخصیت معمولی او با قلم نویسنده این نشریه به شکل سحر آمیزی در جامعه تسری پیدا کرد و ناگهان تختی به یک پهلوان اسطوره ای تبدیل شد تا به امروز که یک قهرمان بلامنازع است. کیهان آن زمان تختی را یک الگوی قابل فهم معرفی کرد و در توده های مردم به شکل فرا اجتماعی جا انداخت. تا به تاثیر رسانه ها در ورزش بیشتر پی ببریم.
نقش رسانه های ورزشی ما را از طریق تیم و یا کشوری که تشویق می کنیم در فضا و زمان خاص آن قرار می دهد. از این طریق می خواهیم به اهمیت فرهنگی ورزش در جامعه برسیم. ورزش در سال های اخیر به نحو فزاینده ای نهادی شده است چرا که بیشتر نظام هایی که فعالیت های ورزشی را ایجاد کرده اند به شکل مشترک توسط دولت و سازمان های داوطلبی اداره می شوند.
ورزش و رسانه پنج شنبه ها ساعت 21:45 با اجرای حسین شریفی به بررسی نقش رسانه های ورزشی در جامعه می پردازد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد