سری 8 جدید باز هم اصالت گذشته خود را حفظ کرده و با بهرهگیری از پلتفرمی مشترک با سری 7 و سری 5 جدید، در قالب یک کوپه لوکس بزرگ طراحی شده است که میتواند رقیب مهمی برای مرسدس بنز اس (S) کلاس کوپه باشد. جلوپنجره بزرگ و عضلانی و چراغهای نازک با گرافیک بسیار جذاب، ظاهری تهاجمی و با ابهت به این خودرو بخشیده و همچنین رینگهای 21 اینچی کرومی این کانسپت زیبا، جذابیت آن را دو چندان کرده است. درِ موتور بلند، سقفی که تا نزدیکی اسپویلر ادامه پیدا کرده، ستون C عریض با شیب ملایم و... از دیگر زیباییهای بصری این خودرو هستند.
این کانسپت در داخل با دو ردیف صندلی (با چیدمان 2+2) و دکوراسیون جذابتری نسبت به محصولات پیشین بامو طراحی شده است. در داخل کابین این خودرو، شاهد بخشهایی پوشیده از چرم قهوهای سوخته و سفید، پنلهای آلومینیومی و فیبر کربنی، صفحه نمایش میانی کنسول با سیستم i-Drive، پشت آمپر کاملا دیجیتال، غربیلک سه شاخه اسپرت و لوکس هستیم که در واقع ترکیبی از سنت و مدرنیته است. در همین زمینه آدریان ون هوی دونک، مدیر دپارتمان طراحی بامو میگوید: سری 8 کانسپت، خودروی لوکس و اسپرتی است که پویایی خالص و عناصر لوکس را یکجا دارد.
هنوز اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه این محصول یا حتی نمونه تولیدی که در آینده نه چندان دور معرفی میشود، ارائه نشده است، اما با توجه به این که سری8، یک سری 7 کوپه محسوب میشود، به نظر میرسد پیشرانههای مشابه سری 7 نیز روی این خودرو قرار بگیرد. این گستره شامل پیشرانههای متعددی از چهار تا 12 سیلندر خواهد بود.
معید حمیدی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد