به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز یکشنبه 22 مرداد، هتل اسپیناس پالاس تهران میزبان برگزارکنندگان دومین مدوتک تهران و خبرنگاران بود تا جزئیات برگزاری این رویداد تشریح شود.
مهدی معصومی، مدیرعامل و مدیر خبرگزاری مدوپوشاک و برگزار کننده این رویداد درباره اهداف و برنامههای پیش رو گفت: ایده کار از آنجا شکل گرفت که ما احساس کردیم پس از ورود موج تکنولوژی به ایران، بخش صنعت مد و لباس از این جهش غافل مانده بود و به همان شکل سنتی پیش میرفت که باعث میشد بخش عمدهای از بازار پوشاک کشور به تولیدکنندگان خارجی واگذار شود. هدف ما این بود که تکنولوژی را در صنایع پوشاک و مد ایران وارد کنیم و از ایدههای افراد خلاق و ایدهپرداز در این زمینه استفاده کنیم.
وی افزود: ما این استارتاپ را از پنج سال پیش شروع کردیم و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس، اقدام به شناسایی ایدهها و خلاقیتهای کارآمد در زمینه مد و لباس و هدایت آنها به سوی کسب و کارهای خلاق پرداختیم.
معصومی ادامه داد: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک با حضور گرافیستها و طراحان مد و لباس در پالادیوم تهران برگزار شد و طی آن ایدههای خلاقانه مطرح و به داوری گذاشته شد و در نهایت مدل های اولیه محصول تهیه شد.
وی تصریح کرد: بخش عمده تولید پوشاک در جهان از طریق همین استارتاپها صورت میگیرد و اگر این حرکت در ایران هم راهاندازی شود؛ قطعاً تولیدکنندگان ایرانی صاحب بخش قابل توجه بازار پوشاک ایران خواهند شد. هدف ما این است که ایدههای خلاق را در مسیر تولید قرار دهیم و در واقع این رویداد تبدیل به پلی بین ایدهپردازان و فعالان صنعتی میشود.
معصومی بیان کرد: ما می خواهیم ایدهپردازان با چالشها و مشکلات عرصه مد و لباس آشنا شوند و بدانند که ایدههایشان کدام معضلات را پوشش میدهند و سخنرانان و مربیان دعوتشده در این رویداد، در همین راستا فعالیت خواهند کرد. تمامی سخنرانان و مربیان ما از فعالان موفق عرصه مد و پوشاک هستند که سابقه تجارت چشمگیری را در این زمینه داشتهاند.
وی با بیان این که پیش از آغاز رویداد به برگزاری کارگاههای سه روزه میپردازیم گفت: این کارگاهها برای کسانی که در زمینه استارتاپ آشنایی کافی ندارند برگزار میشود و طی آن به ایدهپردازان آموزش میدهیم که چگونه میتوانند کمبودها و مشکلات صنعت مد را با ایدههایشان برطرف کنند و چگونه فعالیت کنند تا صنعت مد خریدار ایدههای آنها شود.
در ادامه این نشست خبری، مدیر عامل هتل اسپیناس پالاس تهران به عنوان میزبان دومین رویداد کارآفرینی "مدوتک" بیان کرد: افتخار بزرگی است که در این مجموعه، میزبان جوانانی هستیم که به حوزه مد و تکنولوژی ورود یافته و امیدوارم زمینه های مساعد برای رشد و شکوفایی ایده های ارزشمند آنها مهیا شود.
او افزود: من ایرانی نیستم و پیش از این در کشورهای اروپایی شاهد برگزاری استارتآپهایی از این دست بوده ام که در پی ایده های نو دست به کارآفرینی زده و مسیرهای موفقی را در حوزه تجارت رقم زده اند.
مهیار ویلیانی مدیر اجرایی خبرگزاری مد و پوشاک و عضو تیم برگزاری رویداد مدوتک هم در این نشست گفت: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک برگزار شد و با توجه به حمایت هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد ریاست جمهوری شاهد بودیم بر آن شدیم تا دومین دوره این رویداد را برگزار کنیم و جا دارد از شرکت صنایع چرم خورشید و حمایت های به عمل امده از سوی ایشان نیز تشکر کنیم.
وی ادامه داد: در این دوره 160 نفر از ایدهپردازان جوان و خلاق شرکت دارند که پس از داوری، نفرات برتر معرفی خواهند شد.
ویلیانی بیان کرد: تاکنون یکی از تیمهای شرکتکننده در رویداد سال گذشته مدوتک از محصول خود رونمایی کرده است؛ دو تیم تا آخر شهریور محصول خود را رونمایی خواهند کرد و در حال حاضر چند تیم نیز مشغول فعالیت هستند.
او با اشاره به اینکه این استارت آپ مد و تکنولوژی پنجمین استارتاپ در سراسر دنیاست بیان کرد: رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی به ترتیب در سال های 2014 در امریکا، 2015 در پاریس، 2016 در برزیل و ایران و امسال نیز برای پنجمین دوره در کشورمان برگزار میشود.
در این نشست امیررضا محمدی از اعضای تیم برگزاری رویداد مدوتک نیز گفت: باید بدانیم که استارتاپ، وبسایت و اپلیکیشن موبایل نیست. استارتاپ فرایندی است که تعیین میکند یک محصول چقدر در بازار مشتری دارد و از آن استقبال خواهد شد. در «استارتاپ ویکند» یک ایده طی مدت 54 ساعت تبدیل به محصول نهایی خواهد شد.
وی افزود: در برگزاری این رویداد کسب مقام و رتبه مورد نظر ما نیست؛ بلکه تجاریسازی ایدهها برای ما حائز اهمیت است.
در ادامه این نشست دانا ماشااللهپور فعال عرصه مد و از اعضای تیم برگزاری رویداد نیز گفت: رویداد مدوتک سازهای در حوزه مد و تکنولوژی است که در آن ایدهپردازان با فعالان بزرگ عرصه مد و پوشاک مرتبط میشوند؛ گروههای کاری تشکیل میدهند و نهایتاً ایدهها را در روند تولید قرار میدهند.
وی افزود: استارتاپها در تمام صنایع، رایج هستند و کشور ما که از فعالان قدیمی در زمینه نساجی است؛ نیاز به بهروز شدن دارد تا بتواند با سیستمهای جدید فعالیت کند و برای حضور در بازارهای جهانی آماده شود.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد